یزدفردا: نیکونژاد در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: موضوع اجرای پروژه های سرمایه گذاری و همچنین پروژه های مشارکتی بین شهرداری و سرمایه گذار باید با دقت و اهتمام ویژه پیگیری شود.

به گزارش یزدفردا: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: تاخیر در این پروژه ها بیش از این به صلاح شهر،شهرداری و حتی سرمایه گذار نیست.

به گفته وی در این جلسه تاکید شد که سازمان سرمایه گذاری شهرداری موانع و مشکلات پیش روی پروژه های مشارکتی را ابتدا شناسایی و سپس نسبت به رفع این موانع اقدام نماید.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: باید مشوق هایی به سرمایه گذار اعطا شود تا با انگیزه و اشتیاق در یک بازده زمانی مشخص، پروژه را به سرانجام برساند.

نیکونژاد افزود: قسمتی از وقفه ها و موانع پیش روی پروژه های سرمایه گذاری، مربوط به عدم یکپارچگی بین بخشی در شهرداری و قسمتی دیگر نیز مربوط به مشکلات بیرون از شهرداری است که باید جهت رفع آن ارتباط بین دستگاه های خدمات رسان و سایر ادارات در حوزه های تخصصی و مربوط به پروژه های سرمایه گذاری تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از پروژه های سرمایه گذاری بیش از ۱۲سال از زمان انعقاد قرارداد آن ها میگذرد اما همچنان در حد همان متن قرارداد باقی مانده است درحالی که باید تاکنون شاهد افتتاح و بهره برداری آنها باشیم. این موضوع به ضرر شهر، شهرداری و سرمایه گذار است.و شهرداری و سرمایه گذار را به واسطه این تاخیر خسته می کند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: شهرداری باید برای انعقاد و اجرای پروژه های سرمایه گذاری بیش از پیش تلاش کنند چرا که درآمد ناشی از آن میتواند به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری محسوب شود و در این زمینه کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر یزد، این موضوع را در جلسات مختلف پیگیری خواهد کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا