یزدفردا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: تمامی افرادی که از خارج استان به داخل وارد می شوند در صورت داشتن علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده تا شیوع بالاتر بیماری در استان نداشته باشیم.

به گزارش یزدفردا: میرزایی با اشاره ابتلای قطعی ۴ نفر به بیماری وبا در یزد اظهار داشت: استفاده از آب و مواد غذایی از منابع نامطمئن و مراکز تهیه و توزیع که تحت نظارت بهداشت نیستند شانس انتقال بیماری را افزایش می دهند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای شستشوی میوه و سبزیجات از مواد ضدعفونی استفاده کنند.

میرزایی گفت: تمامی افرادیکه از خارج استان به داخل وارد می شوند در صورت داشتن علائم به مراکز درمانی مراجعه کرده تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند و شیوع بالاتر بیماری در استان نداشته باشیم.

وی همچنین ادامه داد: هفتاد درصد بیماران مبتلا به وبا نیز ممکن است بدون علامت باشند رعایت نکات ایمنی توسط آنها نیز الزامی است. 

براساس آزمایش‌های انجام شده، یک بیمار در تفت، یک بیمار در ابرکوه و یک بیمار در یزد شناسایی شده اند،این افراد از زائران عراق بوده و نمونه‌ها توسط موکب‌های ایرانی در عراق و مرز‌ها از بیماران گرفته شده است که پس انجام ازمایش، نتایج مثبت تست از طریق وزارت بهداشت به این معاونت اعلام شد، پیش از این نیز یک مورد مبتلای قطعی به وبا در شهرستان مهریز که از چذابه بازگشته بود، مثبت اعلام شد.

تاکنون هیچ گونه مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری وبا در استان وجود نداشته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا