یزدفردا: دبیر شورای هماهنگی بانک های استان یزد گفت: عملکرد شبکه بانکی استان عمدتا پرداخت تسهیلات است که استان در سال گذشته ۷۴ درصد و امسال تا پایان تیرماه هم ۹۳ درصد منابع بانکی به پرداخت تسهیلات اختصاص یافت و یزدی ها هم در بازپرداخت تسهیلات خوش حسابی خود را ثابت کردند.

به گزارش یزدفردا: سیدناصر میررحیمی هم  با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان و برای زوجهای زیر ۲۳ و ۲۵ سال به ۱۵۰ میلیون تومان افزود: امسال چهار هزار و ۹۶۲ فقره  وام ازدواج به مبلغ  ۷۰۵ میلیارد تومان پرداخت شد و استان در این زمینه عملکرد موفقی را تاکنون ارائه نموده است.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات فرزندآوری از ششم اردیبهشت گفت: در این زمینه  هفت هزار و ۳۶۰ فقره وام به مبلغ ۳۱۳ میلیارد تومان در استان پرداخت شده است.

میررحیمی با بیان این که امسال تاکنون ۷۸ فقره وام به دانش بنیان ها به مبلغ ۴۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است گفت: در سال گذشته ۸۳.۵ میلیارد تومان در این بخش پرداخت شده ولی خوشبختانه از مجموع سه هزار میلیارد تومان تاکنون ۱۴.۴ درصد محقق شده است.

وی از پرداخت ۳۴۸ فقره وام در بخش نهضت ملی مسکن به مبلغ ۷۸۸ میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به تعداد ۸۵۰ فقره به مبلغ ۶۶۹ میلیارد تومان، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ به تعداد ۳۴۵۱ فقره به مبلغ ۲۶۲ میلیارد تومان و پرداخت ۱۷۸۲ فقره وام سرمایه در گردش طرح مردمی سازی یارانه ها به مبلغ ۲۱۲ میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰ تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن ۲۵ میلیون تومان بوده است، گفت: امسال این تسهیلات برای مرکز استان ۷۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله و نرخ ۱۲ درصد است.

وی در مورد تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: در این رابطه به ۱۰۶ طرح در قالب هشت بانک استان جمعاً ۶۶۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۷۷ درصد آن محقق شده و ۲۲۱ میلیارد تومان آن در دستور پیگیری است و مقرر شده تا ۲۰ شهریورماه این بخش از سهمیه سال ۱۴۰۰ استان نیز جذب و پرداخت شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا