مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در یکسال فعالیت دولت سیزدهم گفت: سرمایه گذاران خارجی طی این مدت بیش از ۳۴ میلیون دلار در قالب هفت طرح در یزد سرمایه گذاری کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد محمد دهقان منشادی به منابت هفته دولت در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر با اعلام آمادگی کامل برای برای جذب سرمایه گذاران پس از گشایش‌های اقتصادی آتی کشور افزود: این سرمایه‌گذاری ها با اولویت کشورهای همسایه از جمله افغانستان، پاکستان، هندوستان، عراق، هند و حتی اتریش بوده است و تاکنون بیش از 20 میلیون دلار آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی دارای مرکز سرمایه گذاری مستقل است و با فعالیت درخشان خود تبدیل به یکی از برندهای کشور شده اظهارداشت: با توجه به گشایش هایی که ممکن است در  آینده برای کشور ایجاد شود استان امادگی دارد که در زمینه جذب سرمایه گذاران جدید در حوزه اقتصاد فعالیت کرده و سرمایه گذران را جذب کند.

وی گفت: در همین راستا علاوه بر تهیه و تدوین فرصت‌ها و اطلس سرمایه‌گذاری استان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نام آماده واگذاری به سرمایه گذاران خارجی فراهم شده است.

دهقان منشادی همچنین از ایجاد فرصت های سرمایه گذاری بی نام در یزد خبر داد و گفت: مجوزهای لازم برای این فرصت ها آماده شده و به محض تامین سرمایه، سرمایه گذاران می توانند کار خود را آغاز کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه اقتصادی، بحث اول گسترش مطالعات و دانش اقتصاد در حوزه تصمیم گیری استان است و در این راستا ۲۰ گزارش تحقیقی و دو کتاب منتشر شده و توانستیم ادبیات اقتصادی را در استان ترویج دهیم.

وی به ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره کل اقتصاد و دارایی استان شناسایی قوانین مخل در حوزه کسب و کار و بخش های مربوطه دیگر است که در قالب فرآیندی مستقل در حال جمع آوری است.

وی تلاش و پیگری استان برای رفع قوانین مخل در فضای کسب و کار در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: با اطلاع قوانین این بخش ۶۰ هزار فعال این حوزه در سطح کشور از مزایای آن بهره مند شدند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین با اشاره به ایجاد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار در یزد اظهار داشت: این درگاه برای کارآفرینان پنجره واحد صدور مجوزهاست و تمامی متقاضیان ایجاد کسب و کار می توانند مجوزهای خود را الکترونیکی پیگیری کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد همچنین از ساماندهی ۷۰۰ ملک دولتی از مجموع ۷ هزار ملک دولتی موجود در استان یزد خبر داد و بیان کرد:  فروش اموال مازاد دولت در استان یکی از سیاست های دولت است که به جد در استان در حال پیگیری است و تاکنون ۷۰ ملک مازاد شناسایی و ۵۴ مجوز فروش دریافت شده است.

وی یادآور شد: طی یکسال گذشته ۲۲ ملک دولت در استان به فروش رسیده و این سیاست در سال جاری نیز با قوت بیشتری در حال پیگیری است و پول حاصل از فروش به خود استانها باز می گردد و در جهت تسریح در امور توسعه‌ای استان صرف می شود.

دهقان منشادی با اشاره به نقش نظارتی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد ادامه داد: در حوزه نظارت مالی به عنوان ناظر مالی درون دولت در استان در حال فعالیت هستیم و همه دستگاه هایی که از اعتبارات دولتی استفاده می کنند، مشمول نظارت اقتصاد و دارایی می شوند.

دهقان منشادی، نظارت بر فعالیت های مالی 80 دستگاه دولتی و 26 نهاد عمومی غیردولتی استان را یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: بدهی و مطالبات دستگاههای دولتی که هم اکنون حدود ۲۳ هزار میلیارد ریال است  مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفته است.

دبیر ستاد درآمد استان در ادامه درامدهای عمومی سال گذشته استان به عنوان درآمد پایدار را هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تا کنون نیز چهار هزار و ۳۰۰ میلیون تومان درآمدهای عمومی در استان محقق شده است و اسناد خزانه به مبلغ 300 میلیارد تومان نیز به صورت مناسبی در استان جذب شده است.

دهقان منشادی از ساماندهی حساب‌های دستگاه‌های اجرایی و تمرکز آن در بانک مرکزی در راستای کمک به مدیریت نقدینگی و جلوگیری از رکود منابع دولتی در دستگاه‌های دولتی و اقدام به موقع جهت پرداخت حقوق کارکنان دولت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در حوزه سرمایه گذاری و حوزه نظارت مالی شاهد حداکثر سرمایه گذاری و کمترین اختلالات مالی در نظارتهای مالی در استان باشیم.

دهقان منشادی با اشاره به مشارکت ۶2۰ هزار نفر در استان یزد در سهام عدالت، اظهار کرد: خوشبختانه سود سهام عدالت سال 1399 در پایا سال 1400 در استان پرداخت شد.

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا