شورای اداری شهرستان تفت هم‌زمان با ایام هفته دولت و با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ائمه جمعه شهرستان، فرماندار تفت و اعضای این شورا در فرمانداری تفت برگزار شد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: جنس دولت سیزدهم از جنس شهیدان رجایی و باهنر است و دولت مردان با اخلاص، ولایتمداری و کار جهادی در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم هستند.

امام‌جمعه تفت به اقدامات دولت اشاره و افزود: در مسئله بهداشت قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم وضعیت بیماری کرونا مطلوب نبود اما با استقرار دولت سیزدهم واکسن موردنیاز برای مقابله با این بیماری تأمین شد و جمعیت زیادی از مردم در مدت زمان کوتاهی در مقابله با این بیماری واکسینه شدند.

حجت‌الاسلام گلوردی بیان داشت: در موضوع برجام در دولت قبل خسارات فراوانی به ملت وارد شد ولی با آمدن دولت سیزدهم شرایط تغییر کرد و استکبار جهانی مجبور به کنار آمدن با ایران شده و پیشرفت هسته‌ای ایران و همچنین نیاز غرب به سوخت؛ آمریکا را در موضوع برجام وادار به عقب‌نشینی کرده است.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در دو سال گذشته حدود 100 پروژه در شهرستان اجرایی یا در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و تعدادی از پروژه ها نیز نیاز به پیگیری بیشتر مسئولان برای تسریع در روند اجرایی دارد.

وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته اکثر مدیران استانی در شهرستان تفت حضور یافته و در جلسات کارشناسی مشکلات موجود در شهرستان بررسی و مصوبات ارزشمندی حاصل‌شده است.

میر محمدی گفت: مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی برای توسعه شهرستان است و در این مدت با استفاده از این ظرفیت ملاقات‌هایی با وزرای مختلف دولت صورت گرفته و دستورهای ارزشمندی بر روی درخواست‌ها صادرشده که برای تحقق این دستورها پیگیری و تلاش مدیران شهرستان نیاز است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای برنامه‌های تحولی در شهرستان شد و بیان داشت: با روزمرگی اتفاق بزرگی در شهرستان رخ نخواهد داد و نیاز است با اجرای برنامه‌های تحولی توسعه و رشد شهرستان سرعت بیشتری به خود بگیرد.

"محمدجواد ابوالحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه به جایگاه مدیران شهرستانی در جامعه اشاره و افزود: بیشتر کار های اجرایی در سطح کشور در لایه‌های پایینی مدیریتی انجام می‌شود و عملکرد مدیران در شهرستان با توجه به ارتباط نزدیک با مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به حادثه سیل اخیر در استان اشاره و گفت: شهرستان تفت بیشترین تأثیرپذیری را در سیل اخیر نسبت به سایر شهرستان‌های استان به‌ویژه در حوزه زیرساخت داشته است که نیاز است با پیگیری شرایط در مناطق سیل‌زده به شرایط قبل از سیل بازگردد.

ابوالحسینی افزود: مجموعه مدیریتی شهرستان از زمان صدور اخطار هواشناسی همه اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرارداد اما حجم بالای بارش آسیب‌هایی را به شهرستان وارد کرد.

معاون استانداری یزد تصریح نمود: در مناطق سیل‌زده آواربرداری در حال انجام است و تا رسیدن شرایط مردم نقاط سیل‌زده به شرایط عادی در کنار مردم خواهیم بود.

ابوالحسینی به دو رسالت ویژه دولت سیزدهم در استان اشاره و عنوان نمود: یکی از این موضوع مسکن است که نیاز است به انباشتگی خواسته‌های مردم در حوزه مسکن با اقدامات مناسب جواب مثبت داده شود و اقدامات خوبی در حوزه مسکن در شهرستان انجام‌شده که نیاز است روند آن تسریع یابد.

این مقام مسئول تأمین آب را رسالت دیگر در استان بیان داشت و افزود: شهرستان تفت در وضعیت آب‌رسانی روستایی وضعیت مطلوبی ندارد و توان تأمین آب موردنیاز از منابع آبی موجود فراهم نیست و ایجاد مجتمع‌های آب‌رسانی و انتقال آب به شهرستان باید به مطالبه عمومی مسئولان این شهرستان از مسئولان ملی و استانی تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بروکراسی اداری را مانعی بین خواسته‌های مردمی و تحقق آن خواسته ها دانست و گفت: نیاز است این بروکراسی اداری با تلاش و درصحنه بودن مدیران رفع شود و این به معنای تخطی از قوانین نیست و منظور استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت‌رسانی است.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه به برنامه‌ریزی برای برگزاری 16 عنوان برنامه در هفته دولت اشاره و گفت: در حوزه پروژه‌های عمرانی حدود 55 پروژه بزرگ و کوچک بااعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: در آینده‌ی نزدیک نیز چند طرح بزرگ اقتصادی در بخش خصوصی بااعتباری بالغ‌بر هزار میلیارد تومان در شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهشیری به تلاش مدیران شهرستان در حادثه سیل اخیر اشاره و افزود: در این حادثه تمام توان مدیریتی شهرستان درصحنه حضور داشت و سعی شد قبل از بارش اقدامات موردنیاز پیشگیرانه انجام شود و بعد از جاری شدن سیلاب نیز خدمات‌رسانی به مردم حادثه‌دیده در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این جلسه شورای اداری شهرستان از مدیران دستگاه‌های درگیر در حادثه سیلاب اخیر در شهرستان با اهدای لوح، تقدیر شد.

همچنین به ابتکار ستاد مقابله با کرونا شهرستان کاروان واکسیناسیون سیار در ادارات شهرستان از جلسه شورای اداری آغاز و تعدادی از مدیران و کارمندان فرمانداری تفت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کردند.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا