در پی درگذشت استاد روح الله مفیدی؛ از پیشکوستان هنر و هنرپیشگی در استان یزد سعید زارع، مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد این ضایعه را تسلیت گفته و پیامی بدین شرح صادر کرد.:

انالله و اناالیه راجعون

تاریخ درخشان یزد، مهد عالمان، فرهیختگان و هنرمندان نام آوری است که همواره نام و یادشان همچون ستاره ای پرنور در آسمان پرستاره یزد می درخشد. استاد روح الله مفیدی پیشکسوت هنری استان که در طول عمر پر برکت خود منشاء آثار هنری ارزنده ای در کشور و استان یزد بوده، از جمله مفاخر ارزشمند این دیار بود که نام پر افتخارش را بر پهنه ی کویری یزد ماندگار کرد و به دیار باقی شتافت.

فقدان اندوهبار این هنرمند فرهیخته را به خانواده معزز و جامعه ی هنری استان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستاریم.

بی شک زحمات و تلاش های این هنرمند فرزانه و فرهیخته، در اذهان مردم شریف درالعباده یزد ماندگار خواهد بود و مردمان این دیار نام نیک او را هرگز از یاد نخواهند برد.

گنجینه آرشیو شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد به خود می بالد که در راستای رسالت حفظ تجارب پیشکسوتان و آگاهان هر دوره، میزبان این شخصیت ممتاز بوده و در مصاحبه ای با این چهره ماندگار بخش های آشکار و پنهانی از تاریخ هنر این دیار را از زبان این هنرمند گرامی به تصویر کشانده است که در آینده صحبت ها، خاطرات و تجارب مطرح شده از زبان ایشان را به علاقمندان و محققین تقدیم خواهد کرد.

روح الله مفیدی در گوشه ای از مصاحبه ی ثبت و ضبط شده در واحد آرشیو شفاهی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در مورد یزد می گوید: "یزد نافِ ایران و در مرکز ایران واقع شده و بسیار هم جای خوب و امنی است. یزد  زادگاهِ من است و اگر یزد را از من بگیرند من دیگر هیچ چیز ندارم و من خیلی اینجا را دوست دارم".

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا