همزمان با فرا رسیدن 18 تیرماه سالروز ثبت جهانی یزد توسط یونسکو، آقای نادر رحیمی مدير عامل كارخانجات گلشن كنسرو يزد تصویر 70 برگ از اسناد تاریخی، شخصی و قدیمی خود را در اقدامی مسئولانه به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد اهداء نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد این اسناد مربوط به سال های(1287قمری- 1323 شمسی) است که شامل اسنادی با موضوع مبایعه نامه، مصالحه نامه ها، قبض مباشر مالیات، صورتحساب بدهی به سیاق، قبض رسید، مال الاجاره می باشد.
گفتنی است در مراسمی که به همین منظور و با حضور جناب آقای نادر رحیمی، اهداگر اسناد برگزار شد، سعید زارع مدیر کل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد ضمن بیان اهمیت اهداء اسناد توسط شهروندان یزدی به این مرکز در راستای غنی سازی آرشیو ملی استان گفت: این اقدام ارزشمند این شهروند مسئولیت پذیر یزدی را همزمان با فرا رسیدن روز یزد ارج می نهیم و امیدواریم که همه ی مردم به این موضوع اهتمام نمایند.
در بخشی از لوح تقدیری که به همین مناسبت به آقای نادر رحیمی اهداء گردید آمده است:
قدم نهادن در مسير اعتلاي فرهنگ كهن بوم دارالعلم و جهان شهر يزد، علاوه بر عزمي برخاسته از تعهد و ايثار، قدم هايي محكم و استوار، بصيرتي دين مدار و پر عيار مي طلبد.
بدينوسيله از اهتمام ارزنده و متعهدانه جناب عالي در غني سازي اسناد آرشيو ملي استان يزد از طريق اهداء 70 تصویر از اسناد شخصي و قدیمی خود مربوط به سال های(1287قمری- 1323 شمسی) به اين مركز كمال تشكر و قدرداني را داشته، از حضرت باري تعالي براي شما و علاقمندان به اعتلاي فرهنگ و هنر ميهن اسلاميمان توفيقات روز افزون و بهره وري آرزومندم .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا