به گزارش یزدفردا: حجت اسلام و المسلمین مسیح مهاجری ۰. شهید آیت الله صدوقی عالمی بزرگوار ، ربانی ، اهل عمل و خادم مردم بود
همزمان با گرامیداشت ایام شهادت امام جواد(ع) ، شهدای هفتم تیر و شهید محراب آیت الله صدوقی مراسمی به سخنرانی حجت الااسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مسجد حظیره یزد برگزار شد.
حجت الااسلام و المسلمین مسیح مهاجری در ابتدای سخرانی گفت: این که به مناسبت چهلمین سالگرد سومین شهید محراب آیت الله صدوقی و یازدهمین سالگرد رحلت فرزند برومند ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی و ایام هفتم تیر ، شهادت مظلومانه سید شهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی مصادف شده است با شب شهادت جواد الائمه امام محمد تقی (ع) ، نقطه عطفی است که ما بتوانیم از برکت وجود این امام بزرگوار استفاده کنیم و با استفاده از مکتب آن حضرت مطالبی را در خصوص آنچه در شرایط کنونی نیازمند هستیم مطرح کنیم.
مسیح مهاجری شهید آیت الله صدوقی را عالمی بزرگوار ، ربانی ، اهل عمل ، مردم دوست و خادم مردم معرفی کرد و گفت: از برکات وجود ایشان تقویت دارالعباده یزد است که در جای جای این شهر و این استان برکات وجود ایشان همیشه مشاهده شد و در نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران این مرد بزرگ یکی از استوانه ها بود و همه کسانی که ایشان را دیده بودند و یا از زندگی اطلاعی دارند این را می دانند که در تمام ایران آیت الله صدوقی به عنوان یکی از افراد پیشرو در نهضت اسلامی و مبارزات ضد ستم‌شاهی قدمهای بزرگی برداشت.
وی گفت: شهید آیت الله صدوقی این مرد بزرگ یک انسان در سطح ملی بود که مخصوص به این شهر و این استان نبود و الان هم بشود کسانی که در مصائب انقلاب دستی دارند و نهضت روحانیت را میشناسند میدانند که شهید محراب آیت الله صدوقی یکی از ارکان بوده و خدمات بزرگی هم در این زمینه هم در زمینه های دیگر به ویژه خدمت به مردم داشته است.
مسیح مهاجری در ادامه درباره حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد علی صدوقی فرزند شهید آیت الله صدوقی گفت: وی یکی از دوستان خود بنده هم بوده که ارادت زیادی به ایشان داشتم که ایشان هم در مجلس و هم در امامت جمعه و امامت جماعت و هم در خدمت به مردم زبانزد بودند و خدمات زیادی را به جامعه ارائه کردند.
وی شهید سید رضا پاک نژاد و شهید سید محمد پاکنژاد را دو مرد بزرگ و ذخیره علمی و خدماتی برای این استان و برای کشور ذکر کرد و گفت: شهید سید رضا پاک نژاد دارای تالیفات زیادی بوده و صاحب نظر در مسائل اسلامی و خدماتی هم در زمینه نهضت اسلامی داشته است.
مهاجری با ذکر این اینکه هر جایی و هر شهری و هر استانی چنین ذخیره های ارزشمندی را ندارد گفت: لازم است درباره این بزرگواران کارهای بزرگی انجام شود ، آثار آنها منتشر شود افکار آنها مرتب در جامعه انتشار پیدا کند ،خاطرات آنها به مردم منتقل شود .
وی سرمایه های نیروی انسانی را ارزش های پایان ناپذیر جامعه دانست و گفت: حالا که شهر و استان یزد دارای ذخایر چنین ارزشمندی هستند لازم است که شما حتماً در این زمینه کارهایی انجام بدهید که در خور این بزرگواران باشد و این سرمایه های ملی همیشه باید تکریم و ترویج شوند تا نسل‌های بعدی از آنها الگو بگیرند و یاد بگیرند مانند آنها هم در علم و هم در خدمات به جایی برسند که مردم از وجود آنها حداکثر استفاده را به عمل بیاورد.
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی همچنین درباره حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی گفت: وی مردی بسیار شایسته با اخلاق انسانی والا و ارزش های وجودی بسیار زیادی بود که اگر قرار باشد درباره ایشان صحبت کنم ساعت ها می توانم درباره سجایای اخلاقی ایشان و وجود پرمنفعت این مرد بزرگ و سید بزرگوار و اولاد پیغمبر مطالب زیادی را بیان کنم.
حجت الااسلام و المسلمین مسیح مهاجری وجه مشترک همه افرادی که از آنها نام برد را صداقت و صفای باطن دانست و گفت: صداقت و اخلاص می تواند بیشتر مشکلات کشور ما را حل کند ، ما کشوری داریم ثروتمند و پهناور با نیروهای قوی استعدادهای درخشان زیاد که کم نظیر است و اگر به درستی، بدون جنگ قدرت و دعواها یا اختلافات با خنثی کردن هم دیگر می توانیم به یکی از کشورهای پیشرفته تبدیل شویم.
وی با ذکر حدیث"مجالسة الأشرار تورث سوء الظن بالأخیار" گفت: اشرار کسانی که دنبال فتنه ، شر و تفرقه هستند و اخیار کسانی که آدمهای درستی هستند و قصد خدمت دارند و در صدد اصلاح جامعه هستند که ما در کشور هر دو گروه را داریم ولی خوشبختانه اخیار بیشتر هستند ولی آنچه باعث شده است در کشور ما دچار جنگ قدرت ، دعوا و تفرقه باشد فقدان اخیار نیست بلکه وجود اشرار است .
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: اشرار حتی اگر کم هم باشند کار خودشان را می کنند و اجازه نمی دهند به اخیار تا خدمت خودشان را به جامعه ارائه دهند و حتی خدمات آنها را از بین میبرند و ایجاد حبط عمل می کنند و این از گرفتاریهای بزرگ جامعه ما است در حالیکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجودی آنهمه تلاشی که امام کردند برای اینکه ما را وادار به تهذیب نفس و سفارش کردند که جامعه انقلابی و اسلامی ما حتما باید یک جامعه ای باشد که اخیار بتوانند به راحتی کار خودشان را انجام بدهند و جامعه دچار تفرقه و دوعیت و شرارتهای افراد شرور نشود.
وی با یادآوری موضوع «الی کوهن» جاسوس اسرائیلی که در سیستم دولتی سوریه نفوذ کرده و به رده های بالای مدیریتی رسیده و علی رغم همه مواضع تند ضد اسرائیلی در نهایت به دلیل جاسوی برای این رژیم اعدام گردید گفت: در تمام این سه دهه گذشته بعد از جنگ تحمیلی و شروع جنگ قدرت کسانی از طریق روزنامه ، رادیو و تلویزیون ، سخرانی ها و داغ صحبت کردن سعی می کنند بزرگانی از این کشور را که هم سابقه انقلابی داشته و دارند و خدمات زیادی به کشور کردند و هم نسبت به مملکت دلسوز بوده و هستند خائن و بد معرفی می کنند تا مردم را نسبت به آنها بدبین کنند.
وی همچنین با اشاره به موضوع نفوذ کاترین شکدم گفت : ترورها و خرابکارهایی که در تاسیسات اتمی که اخیرا در کشور ما صورت گرفته محصول همین نفوذ و نفوذی هاست .
مهاجری در ادامه صحبت های خود گفت : ما در ایران خودمان ایدی کهن های فراوان داریم ، شکدم ها می آیند و می روند و مردم را نسبت به افراد بدبین می کنند، الان در همین شهر یزد کسانی هستند که عده ای نسبت به آنها بدبین هستند در صورتی که انسان های شریفی هستند.
مسیح مهاجری در ادامه گفت: با توجه به صحبت های گفته شده و احادیثی که برای شما نقل کردم شهادت می دهم در هردو جناح نیروهای سالم و فداکار وجود دارد ، حصری ها و ممنوع التصویری هایی در این کشور داریم که شهادت می دهم دلسوزترین ها هستند.
وی در مورد هاشمی و فتنه ۸۸ گفت: شهادت می دهم که به مردم دروغ گفتند ، زیر این آسمان کبود اگر دو تا آدم دلسوز به رهبری پیدا می کردید یکی از آنها هاشمی رفسنجانی بود.
شایان ذکر است در همین مرحله از صحبت های مهاجری جلسه توسط یک‌روحانی و دو جوان دیگر که وی را متهم به تطهیر موسوی و کروبی ، سید محمد خاتمی و هاشمی کردند با تشنج رو برو شد.
مهاجری در آخرین بند شهادت خود نیز گفت : ما همه به سپاه پاسداران علاقه و عشق داریم ، امروز هم می گویم همانطور که حضرت امام در اوایل انقلاب فرمود اگر سپاه نباشد کشور نخواهد بود و ما باید از دو دستگی ها پرهیز کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا