یزدفردا: طی مراسمی آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فیلم کوتاه در بخش‌های داستانی، مستند و انیمیشن که به همت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر فردا برگزارمی شود انجام شد.

به گزارش یزدفردا: مقررات برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه هنر فردا؛شرط اصلی پذیرش، تولید فیلم توسط دانشجو می‌باشد و موضوع فیلم در هر بخش آزاد است.

حداکثر زمان فیلم داستانی ۳۰ دقیقه و برای فیلم مستند ۲۰ دقیقه اعلام شده که دانشجویان تمامی رشته‌ها می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند.

سال تولید فیلم‌ باید از ۱۳۹۵ تاکنون باشد و آثار ارسالی فقط باید به‌ شکل فایل دیتا به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.

همچنین برای دریافت و تكميل فرم ثبت‌نام باید به دبیرخانه جشنواره (واحد امور فرهنگی دانشگاه) به آدرس يزد، خيابان امام خميني (ره)، سه راه فهادان، مجموعه تاريخي فرهنگي سعادت نساجان، مراجعه شود.

این گزارش می افزاید:فیلم‌سازانی که آثارشان به بخش مسابقه راه پیدا می‌کند، می‌بایست حداکثر تا ۵ روز کاری بعد از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان، نسخه اصلی فیلم را طبق شرایط فنی اعلام شده در بند زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. تأخیر در ارسال اثر ، منجر به حذف از سوی دبیرخانه می‌شود.

ضمن اینکه آثار بایستی در یکی از فرمت‌های Full HD . HDV و فقط با مشخصه‌های فریم ریت‌های 25p_24p یا i50 و حداقل حجم 750mb و حداکثر 4gb به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود.

گفتنی است آثاری که در بخش مسابقه پذیرفته می‌شوند، گواهی شرکت در جشنواره را دریافت خواهند کرد.

ثبت‌نام و ارسال آثار ۲۸ خرداد ماه و پایان ثبت‌نام و دریافت آثار ۲۰ تیر ماه اعلام شد.

اعلام فیلم‌های راه یافته به مرحله اصلی مسابقه ۲۹ تیر ماه و زمان برگزاری جشنواره ۲ تا ۵ مرداد ماه است.
اختتامیه جشنواره‌ نیز ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

جوایز جشنواره؛ تندیس، لوح‌ تقدیر و جایزه نقدی به بهترین فیلم در بخش داستانی؛ تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهترین فیلم در بخش مستند؛ تندیس، لوح تقدیر و جایزه به بهترین فیلم از نگاه مردم؛ جایزه ویژه هیأت داوران به بهترین ایده و خلاقیت در فیلم داستانی و مستند؛ تندیس و لوح تقدیر به بهترین کارگردان در بخش داستانی؛ تندیس و لوح تقدیر به بهترین کارگردان در بخش مستند اعلام شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا