یزدفردا :طبق گزارش‌های رسمی ،در ماه گذشته قیمت شیرینی خشک، رشد بیش از ۵۲ درصدی نسبت به پارسال داشته است.

با عنایت به اینکه یزد نامش با شیرینی های سنتی خود گره خورده ودر همین رابطه گفتگویی با رییس اتحادیه قنادان یزد انجام دادیم که در ادامه توجه شما را را به آن جلب می کنیم .

آسایش رئیس اتحادیه قنادان یزد در گفتگو با یزدفردا : با توجه به رشد ۱۰۰ الی ۳۰۰ درصدی مواد اولیه مجبور به افزایش نرخ شیرینی هستیم و متاسفانه مواد اولیه تولید شیرینی هنوز هم قیمت خود را تثبیت نکرده و شاهد افزایش روزانه آن هستیم.
علیرضا آسایش خاطرنشان کرد : افزایش میانگین ۵۲ درصدی قیمت فروش شیرینی ها اعم از تر و خشک نسبت به سال گذشته که ناشی از افزایش  اجاره دوبرابری مغازه ها ،افزایش حقوق۶۰ درصدی شاغلین و گرانی مواد اولیه اعم از شکر و روغن و آرد بوده است.
رییس اتحادیه قنادان یزد در ادامه افزود: برای مثال طی سه ماهه اول سال خامه قنادی به صورت هفتگی افزایش قیمت داشته و این موضوع در نرخ شیرینی تاثیر خود را گذاشته است.
وی در ادامه افزود:  اگر دقت کرده باشید  آرد قنادی سال پیش هر کیسه ۲۰۰ هزار تومان بود ولی الان ارد قنادی هر کیسه ۶۷۰ هزار تومان به دست قناد می رسد.
آسایش بااشاره به افزایش قیمت ارز افزود:  با توجه به وارداتی بودن مواد اولیه شیرینی چون نارگیل و هل و ... که با نرخ ارز جابجا می شود قناد مجبور به افزایش قیمت تولیدات خود می شود.
رییس اتحادیه قنادان  یزد در ادامه افزود : این اتحادیه مخالف شدید  افزایش قیمت تولیدات این صنف بوده  وبرای جلوگیری از این امر از هیچ تلاشی فروگذارنبوده و انهم به این دلیل که پس از گذر از دوران کرونا که دوسال متوالی  اکثر قنادان را به ورشکستگی کشاند الان هم با اینگونه افزایش ها  باعث رکود در بازار  خواهد شد.
وی افزود:متاسفانه شیرینی در حال تبدیل شدن به کالای لوکس  شده است که این امر در بیکاری شاغلین در این صنف تاًثیر خواهد داشت.
رییس اتحادیه قنادان در پایان گفتگو با یزدفردا افزود: امیداریم بعد از افزایش قیمت  شکر و آرد و افزایش چند برابری روغن ،.....شاهد افزایش موارد دیگر تاثیر گذار در این کسب و کار نباشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا