یزدفردا: نائب رئیس شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد گفت: ‌با توجه به گستردگی مباحث مرتبط با شوراها،‌ لازم است تمامی کمیسیون های شورا از نظرات تخصصی نخبگان و صاحب نظران استفاده کنند.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری در نشست علنی شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد اظهار داشت: یکی از مهمترین مواردی که باید در ارتباط با تصمیم گیری مسئولان به آن توجه شود، استفاده از نظرات نخبگان و متخصصان در حوزه های مختلف برای اخذ بهترین تصمیم است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه کمیسیون های تخصصی شورا محل بررسی مباحث به صورت تخصصی است خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون ها باید از نخبگان، متخصصان و صاحب نظران در حوزه تخصصی مرتب با خود دعوت کنند تا در جلسات بررسی مصوبات از نظرات آنها برای اخذ بهترین تصمیم استفاده کنند.

حیدری با اشاره به حضور مشاوران در کنار اعضای کمیسیون های تخصصی شورا گفت: مشاوران به صورت قانونی و حقوقی در تمامی مباحث و تصمیم گیری ها به اعضای شورا کمک می کنند تا بهترین نتیجه اخذ شود اما نکته بسیار مهمی که در این رابطه باید توجه داشت این است که به هیچ عنوان کمیسیونها به نظرات مشاوران قانونی و رسمی خود اکتفا نکنند.

وی گفت: با توجه به گستردگی بسیار زیاد مباحث امور شهری که شورای اسلامی شهر با آن روبرو است،‌ لازم است که کمیسیون ها از نظرات مشورتی دیگر افراد به صورت میهمان در نشست های کمیسیون استفاده کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری جلسات صحن شورا به صورت علنی و پخش زنده آن گفت: جلسات کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد هم به صورت علنی برگزار می شود افراد و گروه های مختلف می توانند با حضور خود در این جلسات،‌ نظرات و مباحث خود را به اطلاع اعضای کمیسیون برسانند.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا