یزدفردا: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر توجه به بافت تاریخی و مذهبی یزد، خواستار پیگیری و رفع موانع حضور سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهر میراث جهانی شد و گفت: موانع سرمایه‌گذاری را رفع می کنیم.

به گزارش یزدفردا: عزت‌الله ضرغامی عصر روز گذشته با استاندار و مدیرکل میراث‌فرهنگی، استان یزد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار اظهار کرد: با توجه به این‌که استان یزد گردشگر‌پذیر است و باید در طول سال ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات به گردشگران فعال باشد، این مهم مد نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی افزود: اطلاع‌رسانی نقش مهی در ارائه خدمات بهتر به گردشگران دارد به این منظور باید شبکه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به مسافران همیشه فعال باشد.

ضرغامی ایجاد زمینه سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری یزد را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در چارچوب قانون سعی می‌کنیم موانع سرمایه گذاری در این شهر میراث جهانی را رفع کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر توجه به بافت تاریخی و مذهبی یزد، خواستار پیگیری و رفع موانع حضور  سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهر میراث جهانی شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد هم در این جلسه از اجرای طرح‌های گردشگری دانش‌بنیان در این استان به عنوان پایلوت اعلام آمادگی کرد و  گفت: از تمامی طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه گردشگری استقبال می‌کنیم.

فاطمی درباره موضوعات قابل تفویض اختیار به استان‌ها، تسهیلات جهت توسعه، کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه زیرساخت‌ها مواردی را مطرح کرد.

وی با بیان این‌که شهر تاریخی یزد ثبت جهانی شده و دارای بیش از یکهزار بنای تاریخی ارزشمند است، خواستار مساعدت جهت حفاظت و مرمت بناهای تاریخی شد.

توسعه پارک طبیعت‌گردی، رفع مشکل زیرساخت‌ها، بررسی و لایحه ایجاد منطقه ویژه گردشگری کویری یزد و احیای بافت تاریخی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا