شکست حزب اعتماد ملی، قبل از حضور در یزد

حزب و روزنامه اعتماد ملی، به پول کروبی بند است و به کروبی بند نیست

با توجه به دوگانگی پیش آمده در یزد و کنار گیری اعتراض و گلایه آمیز رئیس ستاد انتخاباتی کروبی در یزد، حزب اعتماد ملی کروبی، همزمان با افتتاح دفتر در یزد، آخرین پایگاههای خود را نیز در یزد از دست خواهد داد، و در انتخابات آینده مجلس خبرگان و شورای شهر، با بیشترین هزینه، کمترین بهره برداری و رای را سهم خواهد برد.

کروبی که پس ازارسال نامه به جنتی، شیخ بازمحبوب لقب گرفته است، بدلیل کهولت سن و عدم تمرکز بر برنامه های حزب، کم کم در حال از دست دادن قدرت و احاطه خود بر حزب اعتماد ملی می باشد، چرا که اگر بجزاین بود، با بی سیاستی، ریاست شعبه حزب خود را در یزد، بدون توجه به شرایط و موقعیت استان و مشورت با صدوقی و نخبگان انتخاب نمی کرد، و تابلو حزب اعتماد ملی را در یزد،  بدست افراد نشان دار و پر حاشیه ای با کمترین پایگاه اجتماعی نمی سپرد.

بدلیل سابقه دوستی دیرینه و مواضع مشترک کروبی و صدوقی، هر گونه عملکرد حزب اعتماد ملی در یزد، بنام صدوقی و کروبی نوشته خواهد شد، و اما صدوقی که در آینده، آماج بیشترین حملات مخالفان کروبی و حزب اعتماد ملی در یزد خواهد بود، چه نقشی در انتخاب رئیس شعبه حزب در یزد دارد و داشته است؟!

با توجه به شجاعت و شهامت و صراحت کروبی، حزب اعتماد ملی، می تواند موفق به جلب اعتماد و کسب رای مردم شود، اگر که بتواند بجای استفاده ازچهره های جنجالی سیاسی فرصت طلب، ازچهره های اجتماعی مردمی استفاده کرده، و شعار پنجاه هزار تومانی کروبی را فراموش کند.

بنا بدلایل مشخص، همچون بسیاری ازمردم، در انتخابات ریاست جمهوری، به کروبی و هاشمی رای ندادیم، اما اینک می پنداریم، که کروبی، با حفظ روحیه و مصمم، شکست در انتخابات ریاست جمهوری را پل پیروزی کرده، و برای اثبات عدم بی تفاوتی نسبت به مسائل جامعه، با حربه های جامعه مدنی به صحنه آمده  است، و بهمین دلیل ساده، نمی خواهیم شیخ اصلاح طلب، همچون خاتمی، قربانی صداقت و اعتماد خود گردد.

نفوذ سیاست بازان احزاب و جناح های مختلف به بدنه حزب اعتماد ملی، سرنوشت حزب اعتماد ملی را به فرجام جبهه مشارکت و دیگر احزاب دچار خواهد کرد.

 اینک روزنامه اعتماد ملی، در اختیار کروبی و حزب اعتماد ملی نیست، و با روند موجود، دور نیست روزی که حزب اعتماد ملی نیزدر اختیارکروبی نباشد.

کروبی می داند که منتخبان او در جایگاه ریاست شعبه حزب، نماینده او و حزب اعتماد ملی هستند، و مردم، در آئینه عملکرد نمایندگان کروبی در حزب، کروبی را خواهند دید و حزب اعتماد ملی را خواهند شناخت، پس کروبی، باید که سخت مواظب آئینه ها باشد، و اشتباه خاتمی و احمدی نژاد را در انتخاب استانداران،  در انتخاب روسای شعبات حزب تکرار نکند.

اشتباه نکردن ساده و کم هزینه است، کافیست کروبی، اندکی دقت و تحقیق و بررسی و تعمق و مشورت کند، و این برای کروبی، کار مشکلی نیست. هست؟ 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا