یزدفردا: فرماندار میبد، از خسارت ۳۰ میلیاردی سیل به روستائیان میبد خبر داد.

به گزارش یزدفردا: سیدجمال سجادی پور به همراه بخشدار بفروئیه و مدیرعامل جمعیت هلال احمر این شهرستان در بازدیدی میدانی از روستا‌های سیل زده گفت: به دنبال بارندگی و سیل، بیشترین خسارت را در بخش بفروئیه و دهستان درین و روستای امیرآباد شاهد بودیم.

سجادی پور افزود: در روستای امیرآباد هرچند سکنه کم داریم و یک خانواده با فرزندانش زندگی می‌کنند، اما تمام خانه و زندگی آن‌ها را سیل تخریب کرده است.

وی اظهارداشت: سیل به دامداری روستا خسارت زده و ۸۰ راس دام سبک این خانواده را تلف کرده است.

فرماندار میبد با بیان اینکه باید حداقل‌های زندگی را برای آن‌ها تامین می‌کردیم گفت: به اتفاق جمعیت هلال احمر حضور پیدا کردیم تا این شرایط بحرانی را پشت پسر بگذارند و بتوانیم با خسارتی که دیدند بخشی از آن را از محل اعتبارات دولتی جبران کنیم تا به زندگی عاد‌ی خود برگردند.

سجادی پور با اشاره به برآورد خسارت‌ها افزود: سیل در مجموع خسارت‌هایی که به ۴۵ کیلومتر از جاده‌ها و معابر وارد کرده است و بخشی از بند‌های خاکی را تخریب و به کشاورزی و دامداری وارد کرده است دربرآورد اولیه ۳۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف شهرستان میبد خسارت وارد کرده است.

کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر میبد هم گفت: بلافاصله بعد از اطلاع از خسارات سیل نیرو‌های امداد در محل حضور یافتند تا با تخلیه سیل از از خسارت زیاد جلوگیری کنند.

بنا افزود: در مرحله بعد هم اقلام امدادی شامل پتو، روفرشی، اقلام خوراکی و ظروف را برای سیل زده‌ها فراهم کردیم.

بخشدار بفروئیه هم گفت: دربخش بفروئیه ۲۳ روستا وجود دارد که اکثر روستا‌ها خسارت دیده اند.

آقایی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها را سیل به زیرساخت‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی و کشاروزی و دامی وارد کرده است افزود: روستا‌های امیرآباد، متکستانه و انجیره ازجمله این روستا‌ها هستند که خوشبختانه با ورود به هنگام هلال احمر، سپاه، جهاد و فرمانداری امداد رسانی انجام و از خسارت بیشتر جلوگیری کردیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا