یزدفردا: طی روزهای اخیر برخی واحدهای نانوایی در پی اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت اقدام به گران فروشی می کنند که رییس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی این اقدام را گران فروشی اعلام کرده است.

به گزارش یزدفردا: رئیس اتحادیه صنف نانوایان سنگکی درباره گران‌فروشی نان در تهران گفت: قیمت آرد نانوایی هنوز تغییری نداشته است و باید نان سنگک معمولی بین دو تا سه هزار تومان به دست مشتری برسد و هرگونه افزایش قیمتی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود مگر اینکه مشتری بخواهد نان سنگک سفارشی دریافت کند که قیمت آن نیز با آنچه برخی متخلفان انجام می‌دهند همخوانی ندارد.

وی اضافه کرد: اما طی سال‌های اخیر با افزایش نرخ تورم، هزینه‌های تولید این کالا نیز افزایش یافته به طوری که دستمزد کارگری، مواد اولیه، کرایه حمل و نقل آرد و اجاره مکان‌های هزینه سرباری جدا از دیگر هزینه‌های تولید برای واحدهای نانوایی افزایش چشمگیری داشته است اما با این وجود به تمامی واحدهای نانوایی ابلاغ شده تا تعیین نرخ جدید از سوی دولت افزایشی در نرخ نان صورت نگیرد.

به گفته وی، قرار است طبق دستورالعمل دولت یارانه و یارانه نان به دست مردم برسد و قیمت نان برای مصرف‌کنندگان افزایشی نداشته باشد.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای نانوایی سنگکی مراتب را به اتحادیه مذکور با شماره تلفن ۸۸۴۳۱۵۲۳ ۰۲۱ و یا سامانه ۱۲۴ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا با گران‌فروشان برخورد جدی صورت گیرد.

شایان ذکر است برخی شهروندان در تماس با ایرنا اعلام کردند که امروز جمعه برای اعلام گران‌فروشی برخی نانوایان و همینطور سامانه‌های فروش اینترنتی نان به سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۳۵ زنگ زده‌اند اما پاسخی دریافت نکرده‌اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا