یزدفردا: آیت الله اعرافی: آموزش و پرورش و حوزه و سازمان تبلیغات باید دانش آموزان را با عبادت و مراسم‌های دینی و مسجد مانوس کنند.

به گزارش یزدفردا: امام جمعه میبد در نشست شواری آموزش و پرورش، اتصال مسجد و مدرسه را یک راهبرد تربیتی خواند با اشاره به حضور قابل توجه دانش آموزان در ماه مبارک رمضان در مساجد افزود: روحانیت باید تلاش کنند با برنامه‌های جذاب و با محتوا و تقویت رابطه مدرسه و مسجد، حس معنوی و عبادی و روحی را در دانش آموزان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: توسعه و تعمیق معنوی دانش آموزان با هدف گیری تقویت مدرسه و مسجد و جماعت و جمعه و برنامه‌های فرهنگی عمومی درشهر یک راهبرد است که باید آموزش و پرورش حوزه و تبلیغات آن را درقالب طرح دنبال کنند.

آیت الله اعرافی با تبریک دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری روز معلم و هفته معلم و گرامی داشت یادوخاطره شهدای معلم و دانش آموز گفت: همه ما قدردان دستگاه تعلیم و تربیت هستیم و دستگاه تعلیم و تربیت باید خود را درتراز انقلاب اسلامی ببینند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت همواره، حاضر درصحنه، پیشگام و فعال درعرصه‌های مختلف بوده است افزود: این پیشگامی باید محفوظ و ارتقاء پیدا کند.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر به معلمین باید طرح جامعی تهیه شود تا معیشت معلمان در قلمرو‌های فراتر از مصوبات قوانین کشوری ارتقاء یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، اردوگاه فرهنگی تفریحی آیت الله خامنه ای را از طرح‌های ملی و بزرگ خواند و گفت: فضای سبز این اردوگاه با جذب اعتبارات لازم باید توسعه یابد و این مکان بعنوان خدمات به جامعه فرهنگی استفاده شود.

امام جمعه میبد تکمیل پروژه‌ها را یکی دیگر از دغدغه‌های خود خواند و تصریح کرد: باید خیرین را ترغیب و درصد مساعدت هایشان را برای تکمیل این پروژه افزایش داد و از سوی دیگر با پی گیری جذب اعتبارات دراجرای آن تسریع کرد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا