یزدفردا: متنی که از هدیه رمضان واتساپ به کاربران و به میزان 100 گیگ خبر می دهد!

به گزارش یزدفرداپیامی در گروه های واتساپ در حال دست به دست شدن است که اعلام می کند نرم افزار واتساپ به مناسبت ماه رمضان 100 گیگ اینترنت رایگان هدیه می دهد.

متن این پیام به این شکل است :

واتساپ 100 گیگابایت داده اینترنت رایگان را مخصوص ماه رمضان ارائه می دهد! همه می توانند به صورت رایگان درخواست دهند.*

* من دریافت کرده ام.*
* بازش کن*
https://qwerfds.buzz/100g/?s=2

با کلیک کردن روی این لینک به صفحه ی وارد می شوید و در پایان اعلام می کند که شما چک شده اید اما مشخص نیست که ماجرای این پیام چیست؟

سرهنگ مهدی قاسمی گفت: در چند روز اخیر پیامی با موضوع واتس‌اپ ۱۰۰ گیگابایت داده اینترنت رایگان را مخصوص ماه رمضان ارائه می‌دهد، همه می‌توانند به صورت رایگان درخواست دهند به‌صورت گسترده در حال انتشار در فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان است که این پیام جعلی بوده و در آن از سوی طراح پیام با اظهار اینکه من دریافت کرده‌ام کاربر را ترغیب به کلیک کردن بر روی لینک جانمایی شده، زیر متن پیام می‌کند.
وی افزود: در صورت کلیک بر روی لینک، کاربر به درگاه‌ها و سایت‌های نامعتبر هدایت و اپلیکیشن‌هایی نصب می‌شود که به صورت ماهرانه، مجوزهایی از وی اخذ و به اطلاعات و محتویات تجهیزات هوشمند همراه دسترسی پیدا کرده و احتمال هرگونه سو استفاده را برای مجرمین سایبری، ممکن می‌سازد.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست هوشیار باشند که فریب این‌گونه پیام‌ها را نخورده و در صورت دریافت موارد مشابه و بدون توجه به خواسته مجرمین سایبری، اقدام به حذف پیام دریافتی کنند.

سرهنگ قاسمی به همه کاربران قانون‌مدار فضای مجازی توصیه کرد: تا قبل از هرگونه اقدام در فضای مجازی و به جهت استفاده ایمن از ظرفیت‌های فراوان متصور در بسترهای مختلف اینترنتی به وب‌سایت پلیس فتا مراجعه و ضمن استفاده از مطالب آموزشی و هشدارهای پیشگیرانه، در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، آنها را به همکارانم منعکس تا به صورت ویژه بررسی و پیگیری شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا