در آئینی که به مناسبت هفته کاروکارگر با حضور فرماندارمدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان بهاباد برگزارشد از تعدادی از کارگران شرکت های آرون پاد ومعدن کاوان یاوان بهاباد با اهدای لوح تقدیر وهدایائی تجلیل شد.

مدیرکل اداره تعاون کارورفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم درسخنانی با تبریک 11 اردیبهشت روز جهانی کاروکارگرو با بیان اینکه  کارگران مهمترین فعالان اقتصادی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شوند و چرخه تولید و اقتصاد کشور با بهره گیری از وجود این افراد می چرخد و در واقع کارگران پایه و اساس توسعه کشورهستند اظهارداشت : برای کار و کارگر باید ارزش قائل شد به طوری که باید از هرکس که برای روزی حلال و خانواده‌اش تلاش می‌کند، قدردانی شود.

محمد رضا فلاحتی به شعار سال  به نام تولید دانش بنیان واشتغال آفرین که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است اشاره کرد وافزود : کارگران نبض تحرک اقتصاد جامعه هستند.

وی بیان کرد : کارگران در میدان جهاد گونه برای توسعه اقتصادی جامعه کار می‌کنند و نمی‌خواهند کشورشان نیازی به کشورهای دیگر داشته باشند.

فلاحتی با تاکید بر اینکه  تلاش برای تحقق شعار سال یک وظیفه شرعی و قانونی است چرا که دشمنان پس از ناکامی در اعمال انواع تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را مورد هدف قرار داده‌اند خاطر نشان کرد : رویکرد تمام برنامه‌های ادارات کار استان یزد در سال جدید، تحقق اهداف این نامگذاری است.

مدیر کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: ایران قوی را کارگران در کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی به وجود می آورند برای اینکه به  شعار سال کمک شود از تولیدات داخل باید  استفاده کرد.

وی همچنین درادامه از پرداخت تسهیلات تبصره 18 به متقاضیان جویای کارخبرداد وافزود : ثبت نام این تسهیلات در سطح استان شروع شده وپرداخت وام 4 درصد میباشد و با یکسال تنفس  و بازپرداخت 6 ساله که برای یک کگارفرما کاربسیارخوبی است

فلاحتی با تاکید براینکه واحدهای تولیدی وصنعتی جهت  ایجاد واحد های آرندی و دانش بنیان از ظرفیت پرسنلی که درادارات تعاون دارند استفاده کنند گفت: درجوار کارگاههای تولیدی بحث دانش بنیان ونو آوری وخلاقیت دراین واحدهای تولیدی شکل گیرد تا شعارسال محقق شود .

درادامه این مراسم فرمانداربهاباد درسخنانی با تبریک هفته کاروکارگر به همه کارگران زحمت کش وبا بیان اینکه جامعه مرهون زحمات کاروکارگر است گفت: هفته کارگر فرصتی مناسب برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در تولید و اقتصاد کشور است و روز کارگر مایه افتخار و روز عزت است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه کارگران اقشار پرتلاش و زحمت‌کش جامعه به شمار می‌روند و عامل پیشرفت کشور هستند؛ بنابراین باید از این قشر حمایت‌های لازم صورت گیرد افزود: اهمیت و موقعیت کارگران به‌عنوان ستون‌های رسیدن به اهداف کلان اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه با بهره‌مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام و نیز ائمه معصومین سلام‌الله‌علیه مسیر درست را ترسیم نمود.

وی به سه کلمه چاپخانه  کارخانه وتوپخانه اشاره کرد و گفت : امروز دنیای استکبار از جنگ نظامی خارج شده و جنگ اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده و پیروزی در این نبرد بسته به بازوان توانای کارگرانی است که هم در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هم در دوران هشت سال دفاع مقدس چرخ صنعت و تولید را متوقف ننمودند و همدوش رزمندگان در جبهه تولید و توسعه کشور جنگیدند.

فرمانداربهاباد با اشاره به اینکه کارگران سربازان پرتلاش و فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند افزود : کارگران همواره در راستای خنثی کردن توطئه های دشمن در جنگ اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید به صورت جهادی نقش آفرینی کرده اند.

تیموری بیان کرد : اسلام به مساله کار اهمیت داده  است زیرا  دین اسلام دین کار و ضد تنبلی و بیکاری است؛ موفقیت انسان در هر رشته و جایگاهی است در گرو کار است تا انسان  اهل تحرک و فعالیت نباشد موفقیتی در او حاصل نمی شود.

همچنین امام جمعه بهاباد دراین مراسم با تبریک روز وهفته کارگر به این قشر زحمت کش جامعه اظهارداشت : دین اسلام به تولید ثروت و مساله كار و كارگری توجه ویژه دارد و كار شایسته را عمل صالح و كارگر شایسته را عامل آن اقدام نیكو می داند و كارگر از دیدگاه اسلام آنچنان دارای ارزش است كه وی را حبیب الهی می خواند.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی با بیان اینکه کارگران، بازوان توانمند حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و بدون ‌شک حیات ملت، جامعه و پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی، برگرفته از فرهنگ کار و گسترش اندیشه ‌ورزی کارگران است افزود : در واقع کارگران یکی از مهم ترین ارکان توسعه در کشور بوده که در تعیین کیفیت زندگی و آینده جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.

وی بیان داشت: در دین اسلام و احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) به ارزشمند بودن کار و اهمیت جایگاه کارگران تاکید بسیار شده است و همه این موارد نشان از تاکید بر ارزش کار و کارگر از دیدگاه این دین الهی است.

درپایان بااهدای لوح تقدیروهدایائی از کارگران شهرستان بهاباد تجلیل شد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا