رئیس دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی از برگزاری جایزه انرژی گلوب ایران در اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: این مراسم با هدف جذب پروژه های پایداری برگزار می‌شود.

میلاد رحیمی با اشاره به تاریخچه شکل گیری بنیاد جهانی انرژی اظهار داشت: این بنیاد قریب به ۳۰ سال پیش در کشور اتریش فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۱۸، همزمان با فرایند ثبت جهانی شهر تاریخی یزد در سازمان جهانی یونسکو و پس از یک دوره ارزیابی این شهر توسط بنیاد جهانی انرژی، شهر تاریخی یزد به‌عنوان نماد و پایتخت شهرهای پایدار جهان تعیین شد.
وی عنوان کرد: از سال ۲۰۰۰ این بنیاد جایزه ای را بنام جایزه انرژی گلوب به طور سالانه با هدف ارزیابی پروژه ها با هدف شناسایی بهترین عملکردها در حوزه پایداری، معرفی پروژه های برگزیده در یک مراسم جهانی با هدف یادگیری و هدایت اعتبارات و وجوه سازمان های بین المللی در مسیر این پروژه های برگزار کرده است.
رحیمی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۷ کشور در فرایند رقابت این جایزه شرکت می کنند و پروژه های خود را در بخش‌های انرژی، آب، هوا، زمین، جوانان، استارت آپ های پایدار و ساختمان های پایدار ارائه می کنند و بهترین این پروژه ها پس از ارزیابی در مراسمی جهانی به نمایش گذاشته می شوند و جوایز ویژه دریافت می کنند.
رئیس بنیاد جهانی انرژی یادآور شد: پس از رایزنی های رسمی، دفتر منطقه ای ایران این بنیاد از سپتامبر ۲۰۲۱ بر اساس حکم رسمی در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان اولین اقدام دفتر منطقه ای، جایزه انرژی گلوب ایران با هدف جذب پروژه های پایداری در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در تهران با حضور برخی از اعضای هیات رئیسه این بنیاد برگزار خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: همزمان با برگزاری مراسم انرژی گلوب در ایران به تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور رئیس این بنیاد جناب اقای ولفگانگ نیومن و سفیر آب و هوای اتحادیه اروپا، کنسرسیوم بین المللی همکاری در حوزه آب و انرژی با هدف انتقال دانش فنی، فناوری های نوین و ارائه راه حل های پایدار برای حل چالش ها و بحران های موجود در کشور امضا خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا