ششمین جشن گلریزان روز چهارشنبه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور معاون دادگستری یزد و مدیرکل زندانهای استان وفرمانداروامام جمعه موقت، کارکنان ستاد دیه استان یزد ومسئولان وخیران بهاباد درسالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزارشد .

مدیر کل زندانهای استان یزد با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۲۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندا‌های استان به سر می برند گفت : سال گذشته به کمک خیرین تعداد ۱۹۰ محکوم مالی از زندا‌های استان آزاد شدند .

حسین سبزواری درششمین جشن گلریزان بهاباد با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد فراهم می‌کند، افزود: با همت خیرین و نیکوکاران هم اکنون هیچ زندانی با محکومیت دیه ناشی از حوادث کارگاهی، تصادفات و همچنین هیچ محکوم مالی جرائم غیر عمد خانم در زندان به سر نمی‌برد.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد ۱۹۰ محکوم مالی اززندا‌های استان آزاد شدند که ازاین تعداد آزادی تعداد ۴۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین انجام گردید.

مدیرکل زندانهای استان یزد با اشاره به این آیه دردعای ماه رمضان اللهم فک کل اسیر به کمک ودستگیری اززندانیان نیازمند اشاره کرد و اظهارداشت :مشارکت برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از مصادیق صدقه حسنه و ایثار است.

وی بیان داشت: برای آزادی سه زندانی شهرستان بهاباد که درزندان میباشند مبلغ سه میلیارد تومان مورد نیاز میباشد که ازخیران و افراد سخاوتمند درخواست کمک برای آزادی این سه زندانی شده است .

درادامه این مراسم فرمانداربهاباد در سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین شرکت کننده و  خیران در جشن گلریزان وتسلیت شهادت حضرت علی ع و شبهای قدر با اشاره به برگزاری جشنهای گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد وکمک به این افراد با بیان اینکه یکی از خصوصیات شاخص خداوند دستگیری است اضافه کرد: رحمان به معنای رحمت جامع و واسع خدا در عالم است.

علیرضا تیموری از حضور صاحبان معادن وصنایع و خیران بهاباد درجشن گلریزان قدردانی کرد و گفت:  مشاركت  در جشن گلريزان براي آزادسازي زندانيان بدهكار بايد از يك جمع محدود به فرهنگي عمومي تبديل شود تا بخش بيشتري از جامعه هدف از مواهب آن برخوردار شوند.

وی با تاکید بر نقش نیکوکاران در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت : دستانی که به نیازمندان کمک میکنند هیچ گاه به درگاه خداوند محتاج نخواهد شد و چندین برابر این عمل خیر را در آن دنیا دریافت خوانند نمود .

فرمانداربهاباداظهارداشت: نیت خالصانه، نهادینه کردن فرهنگ کمک و نوع دوستی در جامعه و تلاش صادقانه مسئولین اساس برگزاری جشن گلریزان است .

وی نیت خالصانه مردم در کمک به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان غیرعمد را ستودنی برشمرد و اظهار داشت: مردم عزیز بدون توجه به شرایط معیشتی، با نیت خالصانه با هر مبلغی که در توان دارند در تمام امور خیرخواهانه از جمله ستاد دیه مشارکت می کنند.

تیموری بیان داشت: کمک به آزادی زندانیان نباید منحصر به یک روز و یک ماه خاص باشد و میبایست در تمام فصول سال این عمل نیکوی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مد نظر بوده و انجام گردد.

امام جمعه موقت بهاباد هم درادامه این مراسم درسخنانی با تسلیت ضربت خوردن حضر ت علی علیه السلام و شبهای قدر به اهمیت کمک ودستگیری ازدیگران درماه رمضان اشاره کرد وگفت : کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد موجب بقا و حفظ بنیان خانواده‌ها می‌شود که باید بیش از پیش از سوی خیران و نیکوکاران موردتوجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمد علی اخوان تصریح کرد: یکی از فضیلت‌های انسانی، احسان و نیکی کردن به هم نوع بوده و کسی که اهل بخشش باشد، درهای بهشت به روی او باز است.

وی کمک به نیازمندان را صدقه و حسنه دانست و گفت: یاری‌رساندن به گرفتاران در بند و زندانیان غیر عمد که در مخمصه زندگی گرفتار آمده‌اند صدقه و حسنه بوده و خداوند متعال به واسطه کارهای نیک، سیئات فرد کمک‌کننده را محو می‌کند.

همچنین درادامه این مراسم دبیرستاد دیه بهاباد ضمن تقدیر وتشکر ازهمه خیران و صاحبان صنایع ومسئولان در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد دربهاباد گفت : برای آزادی سه زندانی جرائم غیر عمد دربهاباد مبلغ سه میلیاردتومان مورد نیاز میباشد که این امر کمک خیران محترم را می طلبد .

سید محمود میرابوالقاسمی اضافه نمود:به همت خیران، برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد مبلغ هفت میلیارد و سیصد و چهل میلیون ریال جمع آوری شد که از این مبلغ ۳۴۰ میلیون ریال نقدی جمع و ۷ میلیارد ریال تعهد خیرین نیکوکار شهرستان پرداخت شود.

ششمین جشن گلریزان روز چهارشنبه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور معاون دادگستری یزد و مدیرکل زندانهای استان وفرمانداروامام جمعه موقت، کارکنان ستاد دیه استان یزد  ومسئولان وخیران بهاباد درسالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزارشد .

انتهای پیام/

 

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا