مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش یزدفردا: رقیه دوست فاطمی‌ها گفت: این مراسم ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه با حضور مسئولان ارشد استانی، چهره‌های فرهنگی، کتابداران و جمعی از اعضای کتابخانه‌های عمومی و با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردرای یزد، در تالار فرهنگ و هنر نگین یزد برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به مشارکت ۲۵ هزار نفری مردم استان یزد در یازدهمین دوره جشنواره گفت: در آیین اختتامیه جشنواره یازدهم که به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اسکای‌روم نیز پخش خواهد شد، از جمعی از برگزیدگان یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در رده‌های سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و برگزیدگان بخش خانوادگی جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: سخنران ویژه آیین تجلیل از ۵۹۳ برگزیده استانی جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده برجسته استان و کشور و صاحب اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که در خصوص ابعاد شخصیت و سیره امام هشتم (ع) سخنرانی خواهد کرد.

دوست فاطمی‌ها خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی و حضور هرچه بیشتر علاقه‌مندان به شرکت در آیین اختتامیه جشنواره، این مراسم از طریق بستر اسکای‌روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/nahaad/yazdpl به صورت زنده پخش خواهد شد.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از اوایل سال گذشته و با معرفی ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» آغاز شد تا آبان‌ماه ۱۴۰۰ ادامه یافت.

یازدهمین دوره این جشنواره در قالب مسابقات نقاشی، چهارگزینه‌ای، داستانک، قصه‌گویی، شعر، دل نوشته و متن ادبی، پویش کتابخوانی، پویش «برای امام زمانم» و همچنین بخش ویژه حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر (ویژه ناشران) و رشته مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) برگزار شد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا