جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) با حضورامام جمعه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نایب رئیس شورای شهر و جمعی از اقشارمختلف مردم درمسجد جواد الائمه ع بهاباد برگزارشد.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نقش امام حسن(ع) در کربلا نیز بر کسی پوشیده نیست و فرزندان آن حضرت از جمله حضرت قاسم بن حسن در کربلا به شهادت رسیدند گفت : امام حسن مجتبی (ع) نمونه‌ای از جد بزرگوارش رسول گرامی اسلام و الگویی از امام علی (ع) است.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی در آئین جشن میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جوادالائمه علیه السلام بهاباد برگزارشد با تبریک میلاد کریم اهل بیت وسبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام  اظهارداشت : امام حسن مجتبی (ع) آماده برای جهاد، ایثار و شهادت بود، اما تاریخ را به گونه‌ای رقم زدند که در نهایت از کوفه به مدینه هجرت کرد و کسی مانند معاویه زمام امور را به دست گرفت، امام حسن (ع) اولین فرزند نور، متولد در خانه نور بود.

امام جمعه بهابا د با اشاره به اینکه مجموعه رفتارهای نیک و پسندیده در همه ائمه اطهار(ع) وجود دارد ولی حسن خلق، بخشندگی و سخاوت از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) بود و ایشان را کریم اهل بیت(ع) می‌نامند.

وی بیان داشت: امام حسن مجتبی (ع) اولین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و نخستین نوه گرامی رسول الله (ص) در شب نیمه ماه رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود و رسول گرامی اسلام نام «حسن» را برای ایشان برگزید.

امام جمعه بهاباد گفت: اخلاق نیکو، بخشندگی و سخاوت از جمله خصلت‌هایی است که در همه ائمه اطهار (ع) وجود داشته ولی امام دوم شیعیان در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار بودند و فقرای بسیاری به منزل امام حسن (ع) مراجعه می‌کردند و از خوان کرم ایشان بهره‌مند می‌شدند.

دراین مراسم همچنین به برندگان مسابقه کتاب تورتورنتو زندگی نامه شهید امیر حسین قربانی که بین شرکت کنندگان برگزارشده بود جوایز نفیسی پس از قرعه کشی اعلام شد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا