حمایت و تقویت هسته‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستانها از راهبردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است.

به گزارش یزدفردا: عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم رونمایی از تله تئاتر علمداران و تجلیل از عوامل این اثر در موسسه فرهنگی ندای بهشت شهرستان ابرکوه با اشاره به بیانات امام (ره) در خصوص تشکیل هسته های مقاومت در سراسر جهان گفت: ما اگر قائل به این هستیم که انقلابمان یک انقلاب فرهنگی است و در جریان یک جنگ نفس‌گیر فرهنگی و هنری با جبهه باطل قرار داریم که این چنین هم هست، قطعا باید هسته های مقاومت فرهنگی و هنری را همه شهرستانها و شهرها تشکیل دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های هنری مجموعه فرهنگی ندای بهشت در شهرستان ابرکوه بیان کرد: تشکیل چنین مجموعه های فرهنگی با رویکرد مکتبی و انقلابی و قدم گذاشتن در وادی سخت و حساس هنر به خصوص در عرصه تئاتر و نمایش کشور مصداق همان هسته‌های مقاومت فرهنگی است که در شهرستان تشکیل شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: وظیفه ما به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دولت مردمی و انقلابی، حمایت و تقویت این گروه‌ها است و بایستی تلاش کنیم تا این هسته ها تکثیر شود و در تمامی شهرستان ها و شهرهایی که عنوان کمتر برخوردار و محروم دارند شاهد تکثیر و رشد استعداهای فرهنگی و هنری باشیم.

عابدی بیان کرد: یکی از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت استعدادیابی و تقویت گروه های مردمی عرصه فرهنگ و هنر در تمامی شهرستان ها است و عدالت این است که به تمامی شهرستان ها نگاهی یکسان داشته باشیم و ظرفیت ها را مورد توجه قرار دهیم.
وی گفت: تلاش ما شکوفایی ظرفیت ها در شهرستان ها است و سعی داریم تا به صورت کشوری نیز این ظرفیت ها عرضه شوند و حتی الگویی برای شهرها و استان های کشور ارائه شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا