مدیرکل میراث فرهنگی یزد با اشاره به اهمیت استقبال خود مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری این شهر میراث جهانی، گفت:‌ در نوروز 1401 بالغ بر 366 هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی شاخص و موزه‌های استان یزد بازدید کردند.

به گزارش یزدفردا: احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد از این استان،‌ با بیان این‌که بیشترین بازدید در کل استان مربوط به باغ دولت آباد بود در شهر میراث جهانی یزد است، اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۸ هزار مسافر از این مجموعه تاریخی و جذاب دیدن کردند.

وی افزود:‌ آتشکده زرتشتیان یزد هم با میزبانی بالغ بر ۸۵ هزار گردشگر دومین محل پربازدید یزد در تعطیلات نوروزی امسال را به خود اختصاص داده است.

آخوندی زندان اسکندر با ۴۷ هزار بازدید کننده را سومین جاذبه پربازدید شهر میراث جهانی یزد دانست و گفت: در مدت تعطیلات نوروزی، موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز به عنوان یکی از موزه‌های خلاق استان یزد نیز میزبان ۲۲ هزار گردشگر و بازدید کننده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان موزه سنگ و معدن بافق را با ۱۹ هزار بازدید کننده و موزه مردم شناسی باغ پهلوانپور در شهرستان مهریز را با ۱۱ هزار بازدید کننده از دیگر جاذبه های پربازدید نوروز ۱۴۰۱ در استان یزد دانست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا