به مناسبت روز آسفیچ مراسم جشن باشكوهي با عنوان دورهمی نوروزدرآسفیچ با حضور سرپرست فرماندار، قشرهاي مختلف مردم ، تعدادي از مسئولان شهرستان و بخشدار در كنار چشمه مرتضي علي (ع) برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بهاباد در حاشیه برگزاری این جشن درگفتگو با خبرنگارایرنا دربهاباد باتبریک عید نوروز وخیر مقدم به میهمانان نوروزی به مسائل ومشکلات بخش آسفیچ اشاره کرد وگفت : اين بخش يكي از مناطق محروم و دورافتاده استان يزد است و با توجه به پراكندگي زياد روستاها با مشكلاتي روبروست كه در اين راستا همت مسئولان را مي‌طلبد .

علیرضا تیموری هدف از برگزاري اين جشن را معرفي توانمندي‌ روستائيان و همچنين آشنايي با آداب‌ و رسوم و محصولات محلي و روستايي اين منطقه عنوان كرد.

وی به شعارسال جدید از سوی مقام معظم رهبری  نامگذاری  شده  اشاره کرد و افزود: تولید   زمانی   رونق   می‌گیرد  و  واقعیت پیدا می‌کند که دانش بنیان  باشد، دانش بنیان در واقع «تولید دانش بنیان»اشتغالزایی می‌کند.

سرپرست فرمانداری بهاباد به  جاذبه های  گردشگری  و مناطق  ییلاقی  بخش  آسفیچ اشاره کرد و اظهارداشت :  بخش آسفیچ ازظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری خوبی   برخورداراست و باید در  حوزه گردشگری از  این ظرفیتها برای معرفی آسفیچ استفاده شود .

در اين مراسم برنامه‌هايي از قبيل چوب بازي سنتی ، موسیقی محلی ، برگزاری مسابقه  ، و ... اجرا شد .

بخش آسفيچ از شمال به بخش مركزي بهاباد از جنوب به ارتفاعات حسن كل و شهرستان كوهبنان كرمان از شرق به شهرستان راور كرمان و از غرب به دهستان سبز دشت بافق محدود است .

آسفيچ شهري خفته در دل كوير و با قدمتي به ديرپايي ابديت، داراي طبيعت بكر، مناظر دل‌انگيز، جاذبه‌هاي گردشگري ، مزارع سرسبز، باغ‌هاي منحصربه‌فرد ، آبشارها و جويبارهاي لطيفش اين سرزمين جادويي را به « باغ شهري» مبدل كرد كه دست طغيانگر بي ترحم مدنيت نيز نتوانسته تيشه ب رريشه اصالت و تمدن اين سرزمين كهن فرود آورد.

درخت چنار سه‌هزارساله‌اش همچنان با استواري پابرجاست و سمبل و نمادي از استقامت و پايداري مردمانش را به نمايش گذاشته است.

در آن‌  سوي اين  سرزمين ، قبرستان تاريخي  بيت‌المقدسي  به   اصالت  قدمت  تاريخ   كهن  اين خطه  پهناور و كويري گواهي مي‌دهد.

آسفيچ  تابستان‌ها  ميزبان  گردشگراني   است كه فارغ  از هياهوي نا  مناسب و جنجال‌هاي زندگي شهرنشيني مجالي براي آرميدن مي‌خواهند و زمستان‌ها گويي حال و   هوايي ديگر دارد و بوي  كاه‌گل  كوچه‌هايي   كه  حكايت  از صداقت  مردماني  پاك، صميمي و با  عاطفه دارد  با   باران رحمت الهي در هم مي‌آويزد و مشام  رهگذران را نوازش مي‌دهد .

ارتفاعات حسن كل   دوم ين كوه برف‌گير استان يزد كه حكايت از استواري و سربلندي مردان و زناني دارد كه پا به‌پاي ايرانيان سرافراز، در ساختن ايراني آزاد و آباد جان را در طبق اخلاص نهادند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا