آیین جشن نیمه شعبان پنج شب با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان درمساجد انقلاب و ولیعصر بهاباد با شكوه خاصی برگزار شد.

یک کارشناس مذهبی دراین مراسم در سخنانی با تبریک نیمه شعبان میلا یاسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) و با اشاره به  ولادت حضرت قائم (عج) در پانزدهم شعبان سال 255هجری  قمری از این شب با عنوان ' شب نور، خیر، بركت و شب پر شرافت' یاد كرد.

حجت الاسلام کاظم خوش خوی بیان داشت:به عظمت این شب پرخیر و بركت، امشب، شب با شرافتی است، جشن و سرور شما خود یك عبادت است.

وی با بیان اینكه نباید از بعد روحانی و معنوی این شب غافل بود، به شب زنده داری نیمه شعبان همراه با قرائت قرآن، عبادت، راز و نیایش تاكید كرد.

این کارشناس مذهبی افزود: : انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا (ص) در جوامع اسلامی جریان داشته و مسلمانان برای رسیدن به آرمان واقعی همواره در تلاشند.

حجت الاسلام خوش خوی ولایت حضرت ولیعصر (عج) را رکن دین اسلام و چراغ راه مسلمین عنوان کرد و افزود: ولایت امام زمان (عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت آن امام بزرگوار بر افراد جامعه است و این ولایت، رکن دین و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین است.

 همچنین مسئول كانون بعثت مسجد انقلاب بهاباد درباره این جشن نیمه شعبان عنوان كرد : بايد اقدام ما امام زمان(عج) پسند باشد، اين موضوع بايد موردتوجه قرار گيرد و آنچه را در خيابان، بازار و فعاليت‌هايي كه انجام مي‌دهيم مورد قبول حضرت مهدي (عج) باشد.

محمد حدادزاده بهابادي تصريح كرد: اين جشن با برنامه هاي شاد و متنوع نظير موسيقي سنتي و شاد ، برگزاري مسابقه و سرود و اهداي جوايز همراه بود.

وي ادامه داد: شيعيان با عهد به امام زمان (عج) و سلام به اين امام همام روز خود را آغاز مي‌كند و در همه امور زندگي به آن امام عنايت مي‌كند.

اجرای مسابقه ، قرائت شعر واجرای چوب بازی سنتی بهاباد ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا