معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه شورای مسکن شهرستان بهاباد گفت: یک قطعه زمین به وسعت 26 هکتار جهت الحاق محدوده شهر بهاباد در نظر گرفته شد تا زمین مورد نیاز برای احداث 800 واحد مسکونی را در این شهرستان پوشش دهد.

به گزارش یزدفردا: جلسه شورای مسکن شهرستان بهاباد باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، سرپرست فرماندار بهاباد و مسئولین عضو این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان اینکه ساخت مسکن جزو اولویت استان است و باید با برنامه پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد گفت: باید با واگذاری زمین مورد نیاز، مشکل کمبود زمین در شهرستان بهاباد که یکی از دغدغه مهم مردم به ویژه جوانان است حل شود.

"محمدجواد ابوالحسنی" در این راستا افزود: یک قطعه زمین به وسعت 26 هکتار جهت الحاق محدوده شهر بهاباد در نظر گرفته شد تا زمین مورد نیاز برای احداث 800 واحد مسکونی را در این شهرستان پوشش دهد.  

وی با اشاره به ثبت نام متقاضیان مسکن شهرستان در طی مدت شش ماه گذشته گفت: شاهد روند افزایشی ثبت نام تعداد متقاضیانی طرح جهش تولید مسکن یا نهضت ملی مسکن در این شهرستان هستیم و این نشان از این دارد که مردم امید دارند بتوانند برای تأمین مسکن از شرایط و تسهیلات ایجاد شده استفاده کنند.

ابوالحسنی در بخش دیگر سخنان خود بهاباد را شهر تاریخی، متمدن و فرهنگی دانست و بر تلاش برای توسعه این شهرستان تأکید نمود و گفت: شهرستان بهاباد در زمینه کشاورزی و صنعت ظرفیت های نهفته ای دارد که باید از آنها به خوبی استفاده شود.

وی افزود: جهت توسعه صنعتی شهرستان بهاباد باید مکان یابی برای شهرک صنعتی شهرستان به طور دقیق انجام شود تا در آینده به مشکل بر نخوریم.

سرپرست فرمانداری بهاباد در این جلسه طی سخنانی با اشاره به مشکلات زمین جهت ساخت مسکن در شهرستان، خواستار تسریع در الحاق اراضی به محدوده‌ شهر بهاباد شد و گفت: متأسفانه علی رغم پیگیری ها و مکاتبات صورت گرفته، محدوده های پیشنهادی هنوز واگذار نشده است و این موضوع باعث کمبود زمین و در نتیجه رشد قیمت آنها در شهرستان شده است.

"علیرضا تمیوری" به روند ثبت نام متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و افزود: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بهاباد 869 نفر ثبت نام نموده اند که 251 نفر آنها واجد شرایط بودند و تاکنون 36 نفر پرونده آنها تأیید شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا