سیزدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد، در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که در سالن شهید منتظر قائم استانداری با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد، استاندار یزد ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندر کاران برگزاری این مسابقات، گفت: ما به شدت به برگزاری چنین رویدادهایی نیاز داریم.

دکتر مهران فاطمی افزود: به صورت جدی حامی برگزاری مسابقات به صورت ملی و با محوریت یزد در سال آینده هستیم‌.

وی ضمن مطرح کردن سه سوال(۱-چگونه مدرسه خود را نوآور کنیم، ۲-چگونه شهری نوآور داشته باشیم، ۳-وظیفه پدر و مادر در رشد خلاقیت فرزندان چیست)، برای برگزیدگان مسابقات و والدین آنها، اعلام کرد: از طرف استانداری به خانواده ای که بهترین پاسخ را به این سوالات بدهد، هزینه اعزام به نمایشگاه اکسپوی دبی اعطا خواهد شد.

دکتر لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز ضمن قدردانی از نهادهای مختلف استان از جمله استانداری، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری برای همکاری در برگزاری این دوره از مسابقات، گفت: خوشبختانه با همکاری نهادهای مختلف توانستیم علی‌رغم شیوع کرونا در کشور، مسابقات را با کیفیت و کمیت مناسب برگزار کنیم.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز به عنوان حامی اصلی و ملی این رویداد در کنار ما بوده است.

دکتر لطفی وجوه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به دوره های قبلی را برشمرد و افزود: در این دوره علاوه بر شرکت مجری مسابقات، هشت شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد نیز همکاری داشته و همه شهرستان های استان در مسابقات شرکت کردند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد ضمن تبریک به منتخبین این دوره از مسابقات، گفت: من یقین دارم که این منتخبین، در آینده مدیران عامل موفق شرکت‌های دانش بنیان و فناور کشور خواهند بود.

لطفی بر لزوم ادامه ارتباط با دانش آموزان شرکت کننده در مسابقات تاکید و خطاب به دانش آموزان گفت: در پارک علم و فناوری امکانات خوبی مانند مرکز نوآوری و مدرسه نوآوری داریم که می‌تواند به رشد خلاقیت ها کمک کند.

وی در پایان پیشنهاد ایجاد کارگروه بازنگری اهداف مسابقات، ملی شدن مسابقات یا تورنومنت شدن آن را مطرح نمود.

در ادامه دکتر ملکی فر، معاون صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، با بیان اینکه وظیفه اصلی این نهاد، حمایت و تامین مالی شرکت های دانش بنیان است، گفت: علت حمایت ما از این مسابقات آن است که اعتقاد داریم این دانش‌آموزان موسسان شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان ۲۰ سال آینده کشور هستند.

وی در ادامه به فعالیت بیش از ۱۱۲ شرکت دانش بنیان در استان یزد اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته مبلغ ۳۱۸ میلیارد تومان از این شرکتها حمایت مالی کردیم.

ملکی فر ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از برگزاری این رویداد در سطح ملی حمایت می کند و تمام تلاش خود را برای برگزاری دوره بعدی مسابقات به صورت ملی انجام خواهد داد.

وی افزود: در کمتر از یک ماه آینده یک کمپ آموزشی برای منتخبان این دوره از مسابقات توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا