جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت به ریاست سرپرست فرمانداری این شهرستان و با حضور سایر اعضا در سالن اجتماعات مرحوم آیت‌الله حسنعلی در آموزش‌وپرورش تفت برگزار شد.

"محمد دهشیری" در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان به موضوع تغییر سهمیه منطقه کنکور دانش آموزان تفتی اشاره و بیان داشت: احتمال تغییر سهمیه منطقه دانش آموزان تفتی در کنکور سراسری زیاد نیست اما روزنه‌های امیدی برای رفع این مشکل وجود دارد و امیدواریم با پیگیری موضوع و برگزاری نشست هایی با مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش کشور این موضوع رفع شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت به دستور کار دیگر این جلسه که بررسی مشکلات کانون فرهنگی تربیتی ولایت بود اشاره و خاطرنشان کرد: مجموعه کانون فرهنگی تربیتی ولایت تفت در چارت تشکیلاتی خود با مشکل روبرو است و یکی از دلایل از رونق افتادن این مجموعه کمبود نیروی انسانی است و ازلحاظ تأمین نیروی انسانی این مجموعه پیگیری لازم باید در دستور کار قرار گیرد.

دهشیری ادامه داد: باید نگاه کلانی به این کانون صورت گیرد و با رایزنی با مسئولان استانی و کشور تخصیص سرانه دانش‌آموزی به این مجموعه پیگیری و در شهرستان نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت تصریح نمود: حضور بخش خصوصی با رویکرد فرهنگی که با اهداف این مجموعه نیز تداخلی نداشته باشد می‌تواند نجات‌دهنده این مجموعه باشد و باید در کارگروهی زیرمجموعه شورا، با حضور مسئولان استانی این موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: کانون‌های مشابه ای در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و می‌توان با ارتباط‌گیری با مدیران این مجموعه‌ها از تجارب آن‌ها در راستای رونق گرفتن این مجموعه فرهنگی، تربیتی استفاده و مطالبه عمومی در راستای تخصیص اعتبار به کانون ولایت تفت و سایر کانون‌ها از وزارت خانه شکل گیرد.

دهشیری چالش جدی روبروی آموزش‌وپرورش شهرستان تفت را نیروی انسانی دانست و بیان داشت: آموزش‌وپرورش شهرستان با مشکل نیروی انسانی از بعد کمی و کیفی روبرو است و باید از هم‌اکنون در این زمینه رایزنی لازم صورت گیرد تا در آینده این موضوع گریبان آموزش‌وپرورش را نگیرد.

ارائه برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و گزارشی از برنامه‌ریزی آموزش‌وپرورش شهرستان در راستای تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی دیگر دستور کار جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت بود

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا