در نشست شورای اسلامی شهر یزد با حضور مسئولان ارشد استان در خصوص طرح‌های مهم شهری بحث و تصمیم گیری شد.

به گزارش یزدفرداتشکیل شورای راهبردی بافت تاریخی، مشکلات مربوط به شهرک ضایعات و تخصیص زمین برای آن و تصمیم گیری در مورد طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) از مباحث این نشست بود.

شهردار یزد در خصوص بلوار پیامبر اعظم (ص) گفت: مصوب شد تا عرض بلوار به ۳۶ متر کاهش پیدا کند و شهرداری هم ظرف مدت ۳۶ ماه مراحل تملک کار را انجام دهد.

ابوالقاسم محی الدینی افزود: این طرح، بلوار دانشجو از سه راه تعاون را به سه راه چمران متصل و بلوار امام جعفر صادق (ع) را در طول مسیر قطع می‌کند.

وی درباره ایجاد شهرک ضایعات اظهار داشت: مقرر شد کارگروهی تشکیل و زمین به شهرداری و بخش خصوصی واگذار شود. امیدواریم سال آینده برای برای انتقال مجموعه‌های ضایعات به شهرک اقدام شود.

استاندار هم در این نشست با بیان اینکه شهر یزد با توجه به گستردگی شهر، تنوع فرهنگی و سایر موارد ویژگی‌های یک کلان شهر را دارد، گفت: بافت تاریخی ارزشمندی داریم که موظف هستیم از آن محافظت و صیانت کنیم.

مهران فاطمی بر لزوم حل مسائل اساسی شهر یزد با مدیریت واحد شهری تأکید کرد و ادامه داد: طرح‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده و اقداماتی که باید در راستای شهر جهانی رخ دهد، با مدیریت شهری قابل انجام است.

وی تصریح کرد: روح حاکم بر تصمیات عمرانی و اقتصادی باید روح فرهنگی و مبتنی بر فرهنگ اهل بیت (ع) و تراز دارالعباده باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا