امام جمعه بهاباد ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای ایجاد نشاط اجتماعی در میان جوانان را موثر و ضروری توصیف کرد.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی درنشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد که روز شنبه با حضورفرماندارواعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دردفترامام جمعه بهاباد برگزارشد برداشتن آگاهی وعلم ومطالعه توسط جوانان ونوجوانان درسطح شهرستان تاکید کردواظهارداشت : مسئله فرهنگ مهم‌تر از موضوع معیشت و اقتصاد است واهمیت موضوعات فرهنگی بیشتر از موضوع اقتصادی است و مسئولان و مردم باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه کتابخانه های شهرستان باید به کتابهای تخصصی درزمینه های مختلف تجهیز شود گفت: جهت تجهیزاین کتابخانه ها ادارات ونهادهای شهرستان لیست کتابهای حوزه تخصصی خودرا ارائه دهند تا کتابها تهیه وبه کتابخانه ها ی شهراهداشود.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه کتابخانه‌ها باید مرکز ترویج علم، فکر و فرهنگ باشند، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های مختلف با موضوعات متنوع با بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و همچنین حضور مردم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی با برنامه‌های اثرگذار تلاش می‌کند انگیزه توجه به مطالعه را در جامعه ارتقاء بخشد تا بتواند به هدف موردنظر که همانا توسعه فرهنگی کشور است دست یابد افزود : اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و هدف کتابخانه‌های عمومی ارتقای سرانه مطالعه در جامعه است.

حجت الاسلام بشکانی به موضوع مطبوعات وخواندن مجلات وروزنامه های سراسری توسط افراد وطیف های مختلف اشاره کرد و گفت : باید مکانهئی درسطح شهرستان ایجادشود تا شهروندان نیز با خواندن روزنامه ها ومجلات به علم ودانش خود کمک کنند .

درادامه این نشست سرپرست فرمانداری بهابادموضوع کتاب و کتابخوانی را از زمینه های اصلی در رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و اقدامات انجام شده در خصوص فرهنگ مطالعه را ارزشمند خواندوگفت: کار در حوزه کتاب تاثیری ماندگار در جنبه های مختلف زندگی دارد و امیدوارم با تلاش تمامی دست اندرکاران و مسئولان این حوزه سطح مطالعه و کتابخوانی افزایش یابد.

علیرضا تیموری  تصریح کرد : مطالعه مهم ترین راه انتقال تاریخ و ارزش های یک جامعه است و با توجه به گسترش دنیای مجازی باید روش های جدید مطالعه هم در بین اقشار مردم ترویج و نهادینه شود.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی در بین اقشار مختلف مردم تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ کتاب خوانی در شهرستان ترویج داده شود.

سرپرست فرمانداری بهاباد گسترش فضای مجازی به خصوص شبکه های اجتماعی در سال های اخیر را یکی از عوامل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه دانست و گفت: درحال حاضر سرانه مطالعه در جامعه مطلوب نیست و برای ترویج مطالعه، بهتر است از ظرفیت فضای مجازی نیز برای تشویق افراد به کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه رشد و تعالی هر ملتی در سایه کتاب به وجود می آید، عنوان داشت: کتاب برخاسته از فکر و اندیشه بوده و موجب تعالی فرد و جامعه می‌شود.

درپایان این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی نظرات و پیشنهادات خودرادرخصوص مطالعه کتاب وکتابخوانی وخواندن روزنامه ومجله بالابردن سطح آگاهی مردم ارائه دادند .

نشست شورای فرهنگ عمومی بهاباد با حضورامام جمعه فرماندارورئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و اعضای شورای فرهنگ عمومی بهاباد دربیت امام جمعه این شهرستان برگزارشد.

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا