مهندس عزیزی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بهاباد با تأکید بر ضرورت اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، واکسیناسیون بهترین راه برای پیشگیری از کرونا است و می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش یزدفردا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان بهاباد با بیان اینکه استان یزد به دلیل شیوع گسترده کرونا از وضعیت مناسبی برخوردار نیست گفت: هر پیک کرونایی که در استان شروع شد، آمار افراد سرپایی و بعد بستری ها و بعد فوتی ها افزایش یافت.

"علی اکبر عزیزی" با تأکید بر ضرورت اقناع سازی مردم برای تزریق واکسن کرونا گفت: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، واکسیناسیون بهترین راه برای پیشگیری از کرونا است و می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با تأکید بر اجرای طرح خانه به خانه و تلفنی برای شناسایی افردی که واکسن نزده اند و تکمیل دز دوره واکسن آنها گفت: می طلبد دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برای واکسیناسیون همگانی با همکاری مسئولان نسبت به تشویق و ترغیب مردم تلاش کنند.

مهندس عزیزی با اشاره به افرادی که به مردم خدمت ارائه می دهند از جمله کارمندان ادارات گفت: افرادی که جزو بدنه دولت می باشند و با مردم در ارتباط هستند باید نسبت به تکمیل دز واکسیناسیون اقدام کنند در غیر اینصورت برای آنها غیب منظور گردد.

وی با بیان اینکه بهاباد شهرستانی کوچک است و بهتر می توان کرونا را مدیریت کرد، تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم همه مسئولین باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا جان مردم در معرض خطر قرار نگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه دو سال است مردم درگیر کرونا هستند و از مسافرت و شادی محروم بوده اند گفت: باتوجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسناسیون، عید نوروز مردم خراب نشود و بتوانند به تفریح و مسافرت بروند.  

مهندس عزیزی محدودیت های کرونایی اعلام شده توسط ستاد استانی کرونا را تا عادی شدن وضعیت بر جای خود پا پرجا دانست و گفت: راهپیمایی 22 بهمن در شهرستان زرد و نارنجی برگزار می شود و برای شهرهای قرمز، ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرد.

وی ادامه داد: در بحث ایام البیض و مراسم اعتکاف، ضمن اینکه کسانی که در اعتکاف شرکت می کنند باید کارت واکسیناسیون نوبت دوم را هنگام ثبت نام ارائه کنند، این مراسم با 20 درصد ظرفیت فضای جمعیت مکان برگزاری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توانند برگزار شود.  

جانشین ستاد کرونا استان غیر حضوری بودن آموزش ها را باعث افت تحصیلی دانش آموزان دانست و گفت: نحوه فعالیت مدارس براساس شرایط کرونایی و تابع تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا می باشد.

برگزاری نماز جماعت در امکان متبرکه و مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی و فقط در حد برگزاری نماز جماعت، برگزاری برنامه های دهه فجر با 30 درصد جمعیت، تعطیلی مراکز تفریحی، ورزشی، کافی شاپ ها، عدم برگزاری جلسات اداری غیر ضروری، مجاز بودن فعالیت اصناف با داشتن کد کیوآر، تشکیل تیم های نظارتی باحضور مجموعه بهداشت و درمان و نهادهای مربوطه و ممنوعیت ارائه خدمات به کسانی که واکسن نزده اند از دیگر مواردی بود که مهندس عزیزی مطرح نمود.

 بازدید از بخش های مختلف بیمارستان حکیم بهابادی و ساختمان در حال تکمیل و تجهیز مرکز جامع سلامت احمدآباد از دیگر برنامه های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در شهرستان بهاباد بود. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا