دومین نشست «گذرگاه انقلاب» از سلسله نشست‌های روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی به میزبانی کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: نشست مجازی «گذرگاه انقلاب» از سلسله نشست‌های روایتگری رویدادهای انقلاب اسلامی با محوریت «بازتاب چهلم شهدای تبریز در یزد» امروز یکشنبه 17 بهمن در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد، اصغر بمانی، فرهنگی پیشکسوت و از مبارزان یزدی در دوران انقلاب اسلامی به بیان بخشی از خاطرات خود در دوران اوج‌گیری مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی با زبان طنز پرداخت.

احمد آبایی، از اساتید حوزه و دانشگاه نیز سخنران دیگر این نشست بود که به بیان ریشه‌های مبارزات امام خمینی(ره) و مردم ایران با رژیم ستمشاهی پرداخت و برافراشتن پرچم اسلام را از مهم‌ترین اهداف این قیام بزرگ دانست.

وی با اشاره به دشمنی‌های بیش از چهل ساله دشمنان خارجی و عوامل داخلی‌شان با نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: ایمان و عزم مردم ما و رهبری ابرمرد تاریخ معاصر، حضرت امام خمینی(ره) سبب شد انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید به پیروزی برسد و موانع متعددی همچون جنگ هشت‌ساله و تحریم‌ها نیز نتواند در مسیر پیشرفت کشور خلل و توقفی ایجاد کند.

آبایی استمرار این موفقیت‌ها در زمینه‌های مختلف را در گرو وحدت همه مردم و گروه‌های مختلف دانست و بیان داشت: امروز ایران به قدرت اول منطقه و یکی از عناصر تأثیرگذار در بسیاری از حوزه‌های جهانی تبدیل شده است و با وجود موانعی که بر سر راه ملت ما بوده است، با تکیه بر ولایت‌پذیری و اتحاد مردم، در بسیاری از علوم و فناوری‌های پیچیده جزو کشورهای پیشرو در دنیا هستیم.

نمایش کلیپی از قیام مردم یزد در دهم فروردین سال 57 که به یاد چهلم شهدای تبریز برپا شد و همچنین کلیپ معرفی منتخبی از کتاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه‌های این نشست مجازی بود.

در پایان نیز عالیه مهرابی، مجری نشست و از شاعران انقلابی استان یکی از سروده‌های خود در خصوص انقلاب اسلامی را قرائت کرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا