شهرستان میبد با هزار هکتار بافت تاریخی در قله شهرهای باستانی استان قرارگرفته است.

به گزارش یزدفردا: ازجمله آثار گران‌قدر شهرستان میبد می‌توان به کهن دژ نارین قلعه با قدمت چهار هزار سال قبل از میلاد، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و برج کبوتر خانه اشاره داشت.

سید جمال سجادی پور سرپرست فرمانداری میبد در بازدیدی که دیشب به همراه کارگروه ستاد خدمات سفر از اماکن تاریخی داشت گفت: شکوه و عظمت این آثار به نورپردازی مناسب برمی‌گردد.

سجادی پور افزود: با نورپردازی نارین قلعه، شاه‌عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و سایر اماکن تاریخی می‌توان به جاذبه‌های آن افزود و بهتر از گذشته این آثار ارزشمند تاریخی را به مسافران نوروزی و گردشگران معرفی کرد.

وی گفت: امشب شهردار، مدیر اداره برق و میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی حضور دارند تا با کمک هم بتوانیم اقدامات خوبی را شکل دهیم و این اماکن را برای ایام عید آماده‌سازی کنیم.

مجید بهارستانی شهردارمیبد هم ضمن تقدیر از دغدغه مدیریت شهرستان در بهبود وضعیت نورپردازی آثار تاریخی میبد گفت: با تعاملی که کارشناسان و مسئولان سیما و منظر شهرداری میبد با طراحان و مجریان استان داشته‌اند، برنامه‌های خوبی برای نورپردازی معابر و آثار تاریخی شهرستان میبد داریم و ان‌شاءالله شرایط خوبی را در این حوزه در ایام عید در شهرستان میبد شاهد خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا