جانشین سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه حاج قاسم در طول حیات با برکت خود با عملیاتی کردن درس‌های مکتب عاشورا به نماد ایثار و مقاومت تبدیل شد افزود : اخلاص و صداقت مهمترین ویژگی شهید سلیمانی است.

سرتیپ دوم پاسدار حسین زارع کمالی چهارشنبه شب درمراسم یادواره شهدای بخش آسفیچ ودومین سالگرد شهادت سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی که که در مسجد جامع  بخش آسفیچ  بهاباد برگزارشد در سخنانی با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا س وگرامی داشت یاد وخاطره سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی وشهدای بخش آسفیچ وشهرستان بهاباد و با اشاره به اینکه شهید سلیمانی در جبهه مقاومت شجاعانه و عزتمندانه حماسه آفرید و داعش را به زباله دان تاریخ انداخت، اظهارداشت : امروز جبهه مقاومت نه تنها در سوریه و عراق، بلکه در اکثر بلاد اسلامی شکل گرفت و حاج قاسم نقش بسیار مهمی در تقویت جبهه تقویت داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: دشمن با همه قوای خود وارد جنگ با ایران اسلامی شده بود، همه جهان عراق را پشتیبانی کردند و غرب و شرق آمده بودند تا ایران اسلامی را نابود کنند اما به هدف شوم خود نرسیدند.

زارع کمالی بااشاره به اینکه هشت سال با عراق جنگیدیم و یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم؛ درواقع دشمن به اهداف خود نرسید اما ما به اهداف خود که همان حفظ و نگاه داشت خاک ایران اسلامی بود، رسیدیم افزود: انقلاب اسلامی ایران حرکت و جریانی را به وجود آورده بود که استکبار از آن می‌ترسید؛ به همین دلیل دشمن مستکبر طمع کرد تا با استفاده از جنگ و حزب بعث عراق، این جریان را از بین ببرد؛ اما نتوانست و شکست خورد.

وی  شهدا را تحول آفرین خواند و افزود: امروزه تبیین گفتمان جهاد و شهادت یک امر ضروری است لذا باید همه تلاش خود را برای ترویج و توسعه آن انجام دهیم.

جانشین سپاه الغدیریزد با بیان اینکه دردیماه  شاهد حوادث و مبارزات زیادی دردوران انقلاب اسلامی بوده ایم و شهید مصداق عینی شهادت است که با انتخاب آگاهانه و در کمال خلوص، هستی خود را یکجا به آفریدگار جهان تقدیم می‌کند گفت : شهدا پرچمداران راستین عرصه‌های عشق و معرفت هستند. الگو برداری صحیح از واقعه عاشورا و تن ندادن به ظلم و ستم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آشکار شد و شهدا و ایثارگران ما ثابت کردند پیروان راستین دین محمدی و سید الشهدا(ع) هستند افزود : امنیت و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم.

زارع کمالی همچنین یاد وخاطره سردارسپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشت وبا بیان اینکه شهید سلیمانی به خوبی در دانشگاه امام خمینی(ره) رشد کرد و در مکتب او ترس از دشمنان و تسلیم معنایی نداشت گفت : شهید سلیمانی ضمن معامله با خداوند بزرگترین پاداش را با شهادت دریافت کرد.

حجت الاسلام غیاثی کرمانی یکی ازروحانیون برجسته دراین مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرو وسلامت مخصوصا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به ویژگی های زندگی این سربازولایت اشاره کردوگفت : شهید سلیمانی در تمام دوران مبارزاتی اش هیچگاه قرآن رافراموش نمیکردوحتی درسخت ترین شرائط باقرآن مانوس بود .

وی بابیان اینکه شهدا ی ما درس ایثاروفداکاری وازخود گذشتگی را به ما آموختند بیان داشت :  خنثی شدن توطئه‌ها و سربلندی نظام اسلامی به برکت خون شهید و فرهنگ ایثار و شهادت است، و تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی جاری است، هیچ آسیبی به مملکت اسلامی نمی‌رسد.

حجت الاسلام غیاثی  با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با خون مطهر شهدا بیمه شده است و هیچ فرد و گروهی نمی تواند به این انقلاب ضربه وارد کندافزود : انقلاب اسلامی ایران با خون مطهر شهدا بیمه شده است و هیچ فرد و گروهی نمی تواند به این انقلاب ضربه وارد کند.

این روحانی برجسته دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت وافزود : روحیه‌ی سلحشوری و جنگندگی دیگر ویژگی بارز او بود به‌طوریکه علاوه بر هدایت مقاطع مختلف جنگ با حضور در قرارگاه‌ها، با شجاعت تمام و بی‌باکی در خطوط مقدم نیز حاضر می‌شد چرا که معتقد بود فرماندهی دقیق است که امور را با چشم خود ببیند و تنها به گزارش‌ها بسنده نکند.

وی، روحیه‌ی شهادت طلبی را دیگر ویژگی اخلاقی شهید سلیمانی برشمرد و گفت: او در داغ فراق همرزمان خود می‌سوخت و در نجوای شبانه از خداوند طلب شهادت می‌کرد که از مغز استخوان تا بن دندان و با ذره ذره‌ی وجودش خواهان شهادت بود.

این کارشناس مذهبی ونویسنده با بیان اینکه خود درجبهه های جنگ حضورداشت وازنزدیک سرداسلیمانی را میشناخت گفت : سردار سلیمانی دارای روحیه‌ای انقلابی، دلبسته و مروج گفتمان انقلاب بود و اعتدال حاج قاسم اصلی‌ترین دلیل تشییع باعظمت پیکر او بود و شاهد بودیم که همه‌ی سلایق در تشییع پیکر او حاضر بودند.

وی با تاکید براینکه شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است افزود: بزرگداشت مردمی و مبتکرانه حاج قاسم در سراسر ایران نشان‌دهنده پیشرو بودن ملت در قدرشناسی از این شهید والامقام است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه شهدا برای نظام سرمایه‌ عظیم و ارزشمند هستند و باید قدردان ایثارگری و فرهنگ شهادت‌طلبی آنان و نیز صبر و تحمل خانواده آنان باشیم و این امنیت و آسایش امروز جامعه مدیون خون آن عزیزان است گفت : شهدا با شجاعت و استقامت خود پایه‌های انقلاب را تثبیت و موجب استحکام و قدرتمندشدن این یادگار ارزشمند امام(ره) شدند.

درادامه این مراسم عباس اقبال بهابادی رئیس شورای اسلامی شهربهاباد و یکی ازرزمندگان دوران دفاع مقدس به بیان خاطره گوئی ازدوران جنگ تحمیلی ورزمندگان .پیشکسوتان جنگ پرداخت وبرتداو م راه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد.

گفتنی است یادواره شهدای بخش آسفیچ بهاباد با حضورفرماندار ، بخشداربخش آسفیچ ، جانشین سپاه الغدیریزد ،فرماندهان نظامی وانتظامی ، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه بهاباد مسئول نمایندگی روحانیون سپاه الغدیریزد روحانیون بسیجیان وخانواده معظم شهداومردم بخش آسفیچ در مسجد جامع این بخش برگزارشد.

اجرای سرود توسط گروه سرود خدام الحسین ع شهرستان راور ومداحی و پخش کلیپ ازدیگربرنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام /

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا