جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: در این جلسه، ابتدا درخشان گزارشی از برگزاری دوازده دوره قبلی مسابقات ارائه داد و گفت: سال 1389 برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی را آغاز و پس از شش سال، برگزاری آن را به صورت ملی پیگیری کردیم.

وی افزود: بر همین اساس یک تفاهم نامه سه جانبه میان پارک علم و فناوری یزد، وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امضا شد که بر طبق آن، علاوه بر برگزاری دو دوره این مسابقات به صورت ملی، دبیرخانه دائمی مسابقات نیز به استان یزد داده شد.

درخشان با اشاره به تداوم برگزاری مسابقات به صورت استانی در سالهای بعد، اظهارداشت: برای حمایت از برگزاری این مسابقات در سال جاری تاکنون پارک علم و فناوری یزد، شهرداری یزد، اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام آمادگی نموده اند.

او گفت: روش برگزاری این دوره از مسابقات، به صورت مجازی_ حضوری است و دانش آموزان ابتدا آثار خود را به صورت مجازی ارسال می کنند تا در صورت پذیرفته شدن توسط داورها، مرحله دوم مسابقات به صورت حضوری برگزار شود.

درخشان از رایزنی با صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شورای شهر یزد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از مسابقات خبر داد و گفت: سیزدهمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در ده رشته و با حضور 25 داور برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره، علاوه بر مسابقه، آموزش نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و 30 فیلم و وبینار آموزشی با کمک پارک علم و فناوری یزد برای دانش آموزان تدارک دیده ایم

شکوهی، معاون فناوری و نوآوری پارک نیز از اداره آموزش و پرورش خواست تا برای مشارکت بیشتر دانش آموزان در این مسابقات همکاری کنند.

موحدی فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات پارک علم و فناوری یزد در برگزاری مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی، گفت: آموزش و پرورش آماده همکاری همه جانبه با پارک علم و فناوری در برگزاری مسابقات است و در صدد راه اندازی دفتر همکاری های پارک علم و فناوری در اداره آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن هر امری در جامعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود، گفت: نوآوری نیز از مدارس آغاز می شود و آموزش و پرورش باید در این زمینه تسهیل گری کند.

موحدی فر با تاکید بر لزوم معرفی مسابقات از طریق صدا و سیما به دانش آموزان، گفت: اقناع سازی مسئله بسیار مهمی در این زمینه است و باید جلسه ای با مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی برای آشنایی با مسابقات و فعالیت های پارک برگزار شود.

در پایان نشست نماینده ای از اداره کل آموزش و پرورش استان برای همکاری با پارک علم و فناوری یزد در برگزاری مسابقات معرفی شد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا