با همکاری پردیس علوم انسانی و هنر پارک علم و فناوری یزد، شرکت آیین تجارت رابین و شرکت هنری و معماری حدود، سرکار خانم شهره حقیقی، بانوی موفق حوزه تولید برندینگ شخصی و توسعه کسب و کار، در مرکز فناوری اقبال به بیان تجربیات کاری خود پرداخت.

به گزارش یزدفردا: وی در نشست صمیمانه با جمعی از مدیران عامل شرکت های مستقر در پردیس علوم انسانی و هنر پارک یزد با اشاره به طی مسیر دشوار در سال های اولیه فعالیت ، گفت: از ۱۴ سال پیش که فعالیت خود را در زمینه سفال و سرامیک آغاز کردم، روزهای خیلی دشواری را گذراندم و در آمدی از این حرفه نتوانستم کسب کنم.

او افزود: در گذشته به دلیل امکانات و تجهیزات کمی که در حوزه صنایع دستی وجود داشت، کار کردن در این حوزه بسیار سخت بود؛ در حالی که امروزه با آمدن تجهیزات مدرن این کار بسیار آسان تر شده است.

خانم حقیقی در ادامه به روند تحقیق در صنایع دستی خارج از کشور و چگونگی ارائه آنها اشاره کرد و گفت: کم کم با شیوه ارائه صنایع دستی کشورهای دیگر آشنا شدم و متوجه مسیر اشتباه ارائه آثار صنایع دستی ایران شده و تلاش خود را برای اصلاح آن آغاز کردم.

او افزود: طراحی را به کار خود اضافه نموده و سعی کردم هنر معاصر را با آثار سنتی تلفیق کنم.

این بانوی هنرمند کارآفرین در پایان نشست به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد و با اشاره به گستردگی صنعت نساجی به عنوان یک پتانسیل قوی در استان یزد، گفت: هر یک از شما می توانید در یک بخش این صنعت فعالیت نموده و با طراحی های مدرن و معاصر برای صنعتگران، این صنعت را رونق دهید.

او بر ضرورت استفاده از فضای مجازی به عنوان یک رسانه کاملا رایگان و موثر در معرفی محصولات تاکید کرد و گفت: تبلیغات و معرفی محصولات 70 درصد فروش را تشکیل می دهد و تنها سی درصد متعلق به تولید محصولات مدرن و به روز است.

خانم حقیقی با بیان اینکه باید هر روز در این فضا محصولات خود را معرفی کنید، گفت: در مورد صنعت مس و سفال هم می توانید نوآوری و طراحی داشته باشید هر چند به نظر صنعت نساجی پتانسیل خیلی بیشتری در استان یزد دارد.

خانم شهره حقیقی دانش آموخته گرافیک دانشگاه سوره تهران وصنایع دستی دانشگاه پیام نور تهران، فعالیت خود در حوزه سفال وسرامیک را از سال ٧٩ آغاز و در سال ٩۴ کارگاه شخصی خود را راه اندازی نموده است.

عضویت انجمن سفال وسرامیک و برگزاری چندین دوره ورکشاپ سرامیک دیزاین در تهران وشیراز از جمله فعالیت های این هنرمند است.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا