به منظورهرچه باشکوهتر برگزارشدن برنامه های حماسه 9 دی وسالگردحاج قاسم سلیمانی جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی با حضور فرماندار، امام جمعه ، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد بزرگداشت 9 دی در دفتر امام جمعه شهرستان بهاباد برگزارشد .

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در جلسه ای با اعضای ستاد گرامیداشت دهه بصریت و حماسه 9 دی  وبا اشاره به اینکه حماسه عظیم و پرشور ملت ایران در نهم دی ماه ۸۸ دشمنان انقلاب و نظام را مایوس و ناکام کرد گفت : ابعاد مختلف حماسه ۹ دی در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی روز دوشنبه درنشست برنامه ریزی وهماهنگی برنامه های دهه بصیرت و حماسه نهم دی ماه با تاکید برهرچه با شکوهتر برگزاری این برنامه ها در شهرستان و با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمان « جهاد تبیین » را صادر کردند  که همه ما در قبال آن مکلف و موظف هستیم اظهارداشت : راه اندازی نهضت  تبیین یکی ازضروریات امروزجامعه است .

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه برنامه های حماسه یوم الله ۹ دی باید به سمت شفافیت و تبیین موضوعات سوق بدهیم و امروز مسئله تبیین باید در اولویت کاری مسئولان و دستگاه های اجرایی قرار بگیرد افزود: جهاد تبیین در اولویت مسئولان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه 9 دی روزی بود که دشمنان میخواستند یک سنت باطلی را درایران پایه گذاری کنند که نقشه های دشمنان نقشه بر آب شد گفت : دشمنان همواره به اشکال مختلف در صدد ضربه زدن به انقلابِ برخاسته از متن مردم بوده اند ولی هوشیاری، ولایت مداری و وحدت همه اقشار مردم در کنار اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران، ناامیدی را در اردوگاه دشمنان ایجاد کرده است.

امام جمعه بهاباد با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت : حاج قاسم همه فتنه ‌های دشمنان را خنثی و خیلی‌ها را ناامید کرد؛ حاج قاسم آنچه را انجام داد که امامش می‌خواست و مایه عزت و سربلندی بشریت شد.

وی با بیان اینکه شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت را تقویت و مستحکم‌ تر کرد و امروز همه مدیون ووامدار حاج قاسم هستند افزود: پرچم مکتب حق همیشه سربلند است و دشمن از این بابت ضربه‌های زیادی خورده است.

درادامه این نشست سرپرست فرمانداری بهاباد با گرامیداشت حماسه نهم دیماه وسالگردشهادت سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی ودوازدهم دیماه سالروز ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان یزد گفت :دی ماه، ماهی پرحادثه و پرخاطره برای مردم عزیز ایران اسلامی است و مهم‌ترین حادثه این ماه، نهم دی ماه به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

علیرضا تیموری با بیان اینکه روز نهم دی باید زنده نگه داشته شود و نسل جوان ما با این تاریخ آشنا شوند گفت : روز نهم دی باید زنده نگه داشته شود و نسل جوان ما با این تاریخ آشنا شوند چرا که طبیعتا چنین صحنه هایی در تاریخ انقلاب تکرار خواهد شد و برای عبور از این فتنه های کور نیازمند بصیرت و ولایتمداری و حرکت در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان و فتنه‌گران همواره در تلاش بوده‌اند تا مسیر رشد و شکوفایی ملت ایران را سد کنند، فتنه سال ۸۸ را از نقشه‌ها و ترفند‌های معاندان نظام دانست  وافزود: نقشه های دشمنان با بصیرت ملت ایران در حماسه «نهم دی» نقش بر آب شد.

سرپرست فرمانداری بهاباد با گرامی داشت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی وهمرزمانش افزود : نسل جوان امروز ما به دنبال یک الگو است که شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند به عنوان یک مکتب انسان‌ساز الگوی نسل جوان باشد.

وی درباره چگونگی بیان وقایع نهم دی برای جامعه نیز یادآور شد: برنامه‌های گرامیداشت این روز باید همگی سمت و سویی تبیینی داشته باشد و به معنای واقعی به شکلی تحلیل گرایانه بتواند چهره اصلی دشمن را نشان بدهد.

تیموری با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی درشهرستان دراولویت باشد وبیشتر به مسئله فرهنگ توجه شود تا آسیبهای اجتماعی دراین شهرستان کمرنگ شود گفت : با توجه به وجود فرهنگ غنی و بومی که مردم این شهرستان دارند، باید یک چهارچوب خاص فرهنگی برای شهرستان داشته باشیم و این عرصه را در بین جامعه پر رنگ تر از گذشته کنیم.

سرپرست فرمانداری بهاباد با تاکید بر اینکه باید مکتب سلیمانی در جامعه ترویج شود گفت: همه ارکان جامعه برای اشاعه این مکتب تلاش کنند.

 وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ به گونه‌ای طراحی شده بود که بخواهند نظام اسلامی را از مردم بگیرند و مردم با حضورشان در صحنه این فتنه را خنثی کردند و موجب تثبیت نظام شدند افزود: انقلاب اسلامی از متن مردم جوشیده است.

درادامه این نشست هریک ازاعضای ستاد بزرگداشت برنامه حماسه نهم دیماه بهاباد به ارائه نقطه نظرات وبرنامه های خوددراین زمینه پرداختند .

بیش از چندین برنامه فرهنگی درسالگرد این حماسه بزرگ درشهرستان اجرا میشود .

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا