قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه از انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق گفت: بدنبال دستور آیت الله رئیسی مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان شامل قاچاق، ضبطی و متروکه ضمن ساماندهی انبارها، وضعیت این کالاها طی ماههای اینده مشخص می شود.

به گزارش یزدفردا: محسن محمدی معین در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان افزود: با هماهنگی دستگاههای ذیربط به ویژه سازمان تعزیرات حکومتی پرونده کالای قاچاق سرعت بیشتری به خود می گیرد.

وی با بیان اینکه بازدید سران قوا از انبارهای کالاهای قاچاق، نقطه عطفی در روند فعالیت ها و گامی برای حل موانع و چالش های فراروی سازمان است؛ بر تسریع در روند تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان تاکید کرد و گفت: در این زمینه ارگان های مختلفی نقش آفرین هستند و روند کارها از فیلترهای متعددی عبور  می کند.

قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور با ابراز امیدواری از اینکه شاهد تحولات خوبی به نفع مردم و نظام باشیم؛ " سازمان اموال تملیکی، امین اموال دولت، حافظ حقوق ملت " شعار محوری این سازمان در سالجاری عنوان کرد و افزود: یک سازمان به تنهایی نمی تواند این شعار را محقق کند؛ بلکه سایر متولیان امر نیز باید همراهی لازم را داشته باشند و خوشبختانه تاکنون این مهم به خوبی مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، تهران و خوزستان بیشترین حجم کاری کالای قاچاق، ضبطی و متروکه را دارند استان های هدف سازمان اموال تملیکی محسوب می شوند و یزد نیز در کنار آن به جهاتی دیگر مورد توجه ویژه می باشد.

جمشید ارشادیان مشاور سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور هم در این مراسم با قدردانی از دستگاههای متولی امر تعیین تکلیف کالاهای قاچاق، متروکه و ضبطی، تعامل و همراهی این مجموعه ها در استان را خوب توصیف کرد و گفت: این سازمان نقش ضابط اجرایی دستگاه قضایی در تعیین تکیلف پرونده کالاهای یاد شده است.

علی نمازی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه اقدامات خوبی در بخش اموال تملیکی استان طی سالهای اخیر صورت گرفته از تلاش های این مجموعه در استان قدردانی کرد.

مدیر سابق جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد هم با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: در سالجاری 156 میلیارد ریال کالای قاچاق به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد افزایش دارد.

محسن شهبازی افزو.د: همچنین 77 میلیارد ریال کالای قاچاق به صاحبان آنها مسترد شد و 13 میلیارد ریال کالای غیر استاندارد و غیر بهداشتی نیز منهدم شد.

در این مراسم از تلاش های محسن شهبازی سرپرست قبلی قدردانی وعلی محمد زمانی علی آباد به عنوان سرپرست جدید این سازمان معرفی شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا