در مراسمی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد با کمک سازمان بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر یزد و مشارکت ستاد دیه استان در قالب کنگره ملی چهار شهید استان یزد آزاد شدند.

به گزارش یزدفردا: رئیس کل دادگستری در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت‌های ارزشمند ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد گفت: امروز شاهد آزادی ۱۳ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان هستیم که مبلغ بدهی آن‌ها مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال بود.

غلامعلی دهشیری افزود: مبلغ ۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان به صورت اخذ رضایت و گذشت شاکیان و مابقی این مبلغ با کمک بسیج حقوق دانان و سپاه الغدیر استان یزد به حساب ستاد دیه استان واریز و زمینه آزاد این ۱۳ محکوم مالی از زندان‌های استان فراهم شد.

وی با تشریح وضعیت قضایی این مددجویان تصریح کرد: از این تعداد ۹ محکوم مالی، ۲ محکوم پرداخت نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد بوده که امروز شاهد آزادی این محکومان خواهیم بود.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه ضمن تقدیر از کمک بسیج حقوقدانان سپاه الغدیر استان برای آزادی محکومان مالی جرائم غیر عمد تصریح کرد: بسیج نقش بسیار تاثیرگذاری را در تمام سطوح جامعه ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی بضاعت بوده است. امروز نیز شاهد بعد دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مومنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است.

دهشیری افزود: در کنار کمک‌های مردم دارالعباده نمی‌توان زحمات اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان را نادیده گرفت، زیرا در بسیاری از موارد و پروند‌ها این اعضا بیشترین مبلغ بدهی‌ها را از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ می‌کنند که شکات هم مانند خیرین عمل نموده و از حق خود گذشته و زمینه آزادی محکومان مالی را فراهم می کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان هم گفت: برنامه‌هایی نظیر ذبح چهار هزار گوسفند و توزیع گوشت آن بین افراد نیازمند، ایجاد چهار هزار متر فضای آموزشی، اهدای چهار هزار واحد خون، کاشت چهار هزار نهال درخت و آزادی ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد از اقداماتی است که در راستای کنگره چهار هزار شهید انجام گرفته و امروز هم شاهد آزادی تعداد ۱۳ مددجو و بازگشت آن‌ها به آغوش جامعه هستیم.

سردار رضا پورشمسی از همکاری با انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و تأکید کرد: در نظر داریم با برگزاری یک طرح پوششی از ۴۵۹ دانش آموزی که خانواده آن‌ها در زندان هستند، حمایت کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا