آیین رونمایی از کتاب «پرواز با بال شکسته» به نویسندگی علی محمد اعتمادی از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان یزد همزمان با گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد.

به گزارش یزدفردامدیرکل بهزیستی استان یزد در آیین رونمایی این کتاب با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تحصیلی گفت: انتشار این کتاب گوشه‌ای از توانمندی جامعه هدف بهزیستی به شمار می‌آید که به نمایش گذاشته شده است.

علی محمد عطابخش ضمن گرامیداشت هفته افراد داری معلولیت افزود: ۵۰ فعالیت در قالب ۱۳۰ فرآیند اجرایی برای بهزیستی تعریف شده که یکی از آن‌ها توانبخشی افراد دارای معلولیت است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت هر منطقه به نوعی دچار معلولیت هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۹ هزار نفر افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد بر ضرورت مناسب سازی محیط و اماکن عمومی برای حضور افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: مناسب سازی فقط مختص افراد دارای معلولیت نیست و سایر گروه‌های جامعه را شامل می‌شود.

وی مناسب سازی نشدن محیط را از مهمترین دلایل حضور نیافتن معلولان در جامعه عنوان کرد و افزود: معلولان در کنار مسئولان باید به این باور برسند که با توانمندی‌هایی خود می‌توانند این موانع را بردارند.

نویسنده کتاب نیز با اشاره به محدودیت‌های بی شمار افراد دارای معلولیت گفت: مشکل افراد دارای معلولیت ناشی از حوادث و تصادفات روحی و روانی است و در این کتاب تلاش نمودم بخش از آن‌ها را مکتوب کنم.

علی محمد اعتمادی افزود: بخشی از کتاب به درد‌ها و رنج‌ها معلولان و نحوه غلبه بر مشکلات پرداخته شده و در بخشی دیگر مسائلی و مشکلاتی است که یک فرد معلول با آنها روبروست.

وی با اشاره به اینکه رنج خانواده‌ها و پرستاران فد معلولان از خود معلولان بیشتر است، تصریح کرد: در بخشی از کتاب به گفتگو با افرادی که دچار معلولیت شده اند بویژه زنان و مشکلات آن‌ها پرداخته شده است.

در این آیین همچنین از هما کرمی نویسنده «روز‌های تلخ» نیز تجلیل شد. هما کرمی نویسنده اشکذری دارای معلولیت جسمی حرکتی است و پیش از این نیز کتاب «رمان‌های واقعی» و «غریبه» را منتشر کرده است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا