بیش از 1100 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مندند، این در حالی است که 380 نفر از آنان سالمندان زمینگیر نیازمند نگهداری هستند.

به گزارش یزدفردا: بیش از 1100 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مندند، این در حالی است که 380 نفر از آنان سالمندان زمینگیر نیازمند نگهداری هستند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بخشی از جامعه هدف تحت حمایت این نهاد مددجویان بیمار و نیازمند به نگهداری هستند، گفت: بیش از 1100 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مندند، این در حالی است که 380 نفر از آنان سالمندان زمینگیر نیازمند نگهداری هستند.

وی افزود: بیماران خاص تحت حمایت شامل مددجویان مبتلابه هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت نیز مبتلابه اقسام سرطان‌ها، بیماری شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماری‌های شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم‌ها و بیماری‌های مادرزادی هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه خیران می‌توانند با مشارکت در "طرح شفا" به بیماران تحت حمایت این نهاد کمک کنند، تصریح کرد: در این طرح مردم خیراندیش می‌توانند به‌عنوان حامی، تأمین مالی بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب‌العلاج وپر هزینه که نیازمندی آن‌ها به تأیید این نهاد رسیده است را متقبل شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس حامی خیر متعهد می‌شود به‌صورت دائم و یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند، پرداخت کند.

هم اکنون 2500 سالمند نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا