رئیس ستاد مقابله با کرونای مهریز از اعمال محدودیت های کرونایی جدید در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش یزدفردا: با توجه به شکننده بودن وضعیت کرونا در مهریز و نگرانی از آغاز پیک ششم کرونا نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونا برگزار و محدودیت‌ها و تصمیمات جدید در خصوص مهار کرونا اعلام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز در ابتدا با ابراز نگرانی از وضعیت قرمز کرونا و افزایش موارد مثبت بیماری در شهرستان گفت: موارد مثبت کرونا در آبان ماه نسبت به مهرماه بیشتر و روند صعودی دارد.

پورمازار افزود: وضعیت شکننده کرونا در شهرستان نیاز مداخله جدی در مقوله بررسی وضعیت است و باید نسبت به شرایط موجود تدبیری بیاندیشند و محدودیت‌ها بیشتر شود.

دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: مدارسی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از فعالیت آن‌ها به صورت حضوری جلوگیری می‌شود.

دهقانی بیان داشت: در این نشست به تقویت طرح شهید سلیمانی از حیث مراقبت‌ها، غربالگری و تست‌کرونا تاکید شد.

وی تاکید کرد: علاوه بر مشارکت در واکسیناسیون برای مهار کرونا باید همه مردم همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از ماسک استفاده کنند و حفظ فاصله گذاری اجتماعی از دورهمی‌ها پرهیز کنند.

در ادامه زارعزاده فرماندار مهریز به تمهیدات نشست اشاره کرد و بیان داشت: بازدید‌های سرزده از مدارس انجام می‌شود و در صورت عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قانونی برخورد می‌شود و اتباع بیگانه در مهریز در قالب تیم سیار واکسیناسیون واکسینه می‌شوند و تشدید نظارت و گشت ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اصناف انجام می‌گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا