برای بسیاری از ما، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در سراسر جهان باعث شده است، شستن دست‌ها از یک فکر به یک اقدام اجباری تبدیل شود که چندین بار در روز انجام می‌دهیم. دکتر استر فریمن، مدیر بخش پوست سلامت جهانی در بیمارستان عمومی ماساچوست ایالات‌متحده گفت: افراد طی شیوع این بیماری دست‌های خود را بیشتر می‌شویند و این مهم است که نباید شستن دست‌ها را رها کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از هلث: بسیاری از ما از نحوه استفاده موثر از صابون دست آگاه هستیم. شستن پوست با صابون و آب گرم یک الزام برای از بین بردن باکتری و ویروس است متاسفانه، نمی‌توان همه صابون‌ها را برابر دید. در واقع، برخی از آن‌ها ممکن است در نهایت بیشتر از سود، ضرر داشته باشند. برای بسیاری، شستن دست با صابون نامناسب باعث ترک خوردن پوست دست‌ها همچنین منجر به عوارض جانبی زیادی می‌شود که برای سلامتی مضر است.

ما از شما نمی‌خواهیم که از صابون استفاده نکنید یا دست‌های خود را کمتر بشویید نه درحال حاضر باید از باکتری‌های مضر و ویروس‌ها ترسید. شما باید قبل از اینکه یک صابون را بر اساس تبلیغات انتخاب کنید مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها را بررسی کنید.

اگر یک محصول دارای برچسب «ارگانیک» یا «طبیعی» است به این معنی نیست که برای پوست شما ایمن خواهد بود. فریمن گفت: فقط به این دلیل که چیزی طبیعی است نباید از آن استفاده کرد.

نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۹ که در نشریه JAMA Dermatology منتشر شد، نشان داد که تعداد زیادی از محصولات با برچسب «طبیعی» موجود در بازار وجود دارد که حاوی غلظت بالایی از عصاره‌های گیاهی هستند، این عصاره‌ها علت اصلی خارش پوست و درماتیت تماسی هستند.

در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید از خرید صابون‌هایی با ترکیبات تری کلوزان و تری کلوکاربان خودداری کنید؛ هر دو ماده با وضعیت پوست و همچنین عدم تعادل هورمونی و افزایش خطر ابتلا به آلرژی مرتبط هستند. هر صابونی که در فهرست مواد تشکیل‌دهنده آن کلمه «عطر» وجود دارد می‌تواند کلمه‌ای کامل برای رگبار مواد شیمیایی بر پوست باشد و پوست شما را تحریک کند.

ما هرگز با شستن دست‌ها خواهان ترک دست‌ها، واکنش‌های آلرژیک و عدم تعادل هورمونی نیستیم بنابراین با انتخاب صابون دستی که عاری از مواد شیمیایی، عطر و غلظت بالایی از عصاره‌های طبیعی باشد، می‌توان از این امر جلوگیری کرد.

عدم شستن دست‌ها با شوینده‌ها سلامت کلی شما را به خطر می‌اندازد بنابراین زمانی را برای بررسی فهرست مواد تشکیل‌دهنده صابون دست اختصاص دهید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا