رئیس اداره بهزیستی میبد: با اجرای طرح غربالگری، مشکلات شنوایی کودکان میبدی درمان می‌شود.

به گزارش یزدفردا: سید محسن فلاح از تمدید طرح غربالگری شنوایی در میبد خبر داد و گفت: این طرح از اول مهرماه در چهار مرکز مثبت زندگی آغاز شده و تاکنون ۸۰۰ کودک سه تا شش سال، سنجش شنوایی شده اند.

وی افزود: در این طرح به مشکلات شنوایی کودکان توجه ویژه‌ای می‌شود چرا که گوش در بحث رشد و آموزش و تکلم کودکان بسیار مهم است.

رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به ارجاع افراد دارای مشکل به پزشک متخصص تصریح کرد: سال گذشته در این طرح ۷۰ کودک به متخصصان ارجاع داده شدند و دو کودک هم نیاز به کاشت حلزون داشتند که اداره بهزیستی میبد برای عمل جراحی و کشت حلزون مبلغ ۱۴ میلیون تومان پرداخت کرد.

مسئول مرکز مثبت زندگی ۱۰۷۱۳ میبد هم با اشاره به مزیت‌های این طرح گفت: اجرای طرح غربالگری در مراکز مثبت زندگی با تعرفه دولتی انجام می‌شود. اگر کودکان مشکل دار از خانواده‌های بی بضاعت باشند درمان آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه سمعک و عمل جراحی هم از طرف بهزیستی تامین می‌شود.

دهقانی ادامه داد: این طرح تا ۱۸ آبان ماه تمدید شده و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را که در سن مهدکودک و پیش دبستانی قرار دارند، عصر‌ها به مرکز معاینه بیاورند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا