سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اغلب فارغ التحصیلان استان یا بیکار هستند یا برای پیدا کردن شغل مورد علاقه و مرتبط با تحصیلات خود به سایر استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

به گزارش یزدفرداعماد تشکری گفت: بیشترین بیکاری در استان مربوط به فارغ التحصیلان خصوصا رشته‌های علوم انسانی است.

وی افزود: از سوی دیگر، واحد‌های تولیدی و صنعتی استان نیز برای توسعه ناچار به پذیرش کارگر ساده و فنی هستند و از آنجا که باید به فکر اشتغال و تامین نیروی کار باشیم، اکنون با مشکل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

تشکری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد نیرو‌های کارخانه‌های تولید کاشی در استان یزد را افراد تحصیل‌کرده و مابقی را کارگران ساده تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: تلاش مجموعه مدیریت استان برای رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان بیکار است.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: بر اساس طرح مشوق بیمه‌ای که در حال اجراست، افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در صورتی که سن آن‌ها از ۳۵ عبور کرده باشد، اما دارای دو ماه سابقه بیمه باشند، می‌توانند به عنوان کارورز در واحد‌های تولیدی مشغول به کار شوند و دولت نیز حق الزحمه‌ای بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌کند.

وی اظهار داشت: این فرد پس از سه ماه آموزش می‌تواند جذب کارگاه یا واحد تولیدی شود و دولت نیز تا دو سال حق بیمه کارفرما را پرداخت می‌کند و کارفرما از پرداخت حق بیمه معاف است.

تشکری گفت: کارفرما در صورتی که مجوز فعالیت داشته باشد، می‌تواند بدون محدودیت، با این شیوه فارغ التحصیلان بیکار را به کار بگیرد و افراد بیکار نیز تا سن ۳۸ سالگی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا