رئیس سازمان انرژی اتمی: ظرفیت استان یزد می‌تواند در توسعه صنعت هسته‌ای کشور تاثیرگذار و مهم باشد.

به گزارش یزدفردامحمد اسلامی در سفر ۲ روزه خود به استان یزد از فعالیت‌های مرکز پرتوفرآیند ایران مرکزی در تفت، در زمینه پژوهش‌های کاربرد پرتو‌ها و استریل کردن محصولات بهداشتی، پزشکی و غذایی و همچنین از مجتمع صنعتی و معدنی شهید سلیمانی در زمینه اکتشاف و استخراج مواد پرتوزا بازدید کرد.

کمپ‌های اکتشاف و استخراج مواد معدنی این مجتمع به صورت روباز و استخراج از عمق ۳۵۰ متری زمین فعالیت می‌کنند.

بازدید از مجتمع تولیدی شهید رضایی نژاد اردکان از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهور بود. این مرکز از سال ۹۴ تاکنون در زمینه فرآوری و تولید اکسید اورانیم فعالیت می‌کند و کیک زرد تولیدی در مرکز نیز در مقایسه با تولیدات دیگر کشور‌ها از کیفیت جهانی بالاتری برخوردار است.

اسلامی در نشستی که در این مجتمع با هدف بررسی افزایش تولید و فراوری اکسید اورانیوم برگزار شد، گفت: یزد یکی از استان‌های مهم و اثرگذار کشور در زمینه اکتشاف، استخراج و فراوری اکسید اورانیوم است.

وی افزود: این ظرفیت بالا و ارزشمند می‌تواند کمک کار کشور برای توسعه صنعت هسته‌ای و بهره گیری از آن در زمینه‌های کشاورزی، بهداشت و سلامت و تولید برق باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: اکسید اورانیوم تولیدی در استان یزد بر اساس راهبرد‌های کلان کشور و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و برنامه دولت برای افزایش تولید برق هسته‌ای کشور می‌تواند برای رسیدن به این اهداف، بسیار مهم و اثربخش باشد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا