شهروندان یزدی در سراسر استان می‌توانند ازاین‌پس کمک‌ها و صدقه خود را به‌آسانی از طریق کد (QR)پرداخت کنند.

به گزارش یزدفردا: شهروندان یزدی در سراسر استان می‌توانند ازاین‌پس کمک‌ها و صدقه خود را به‌آسانی از طریق کد (QR)پرداخت کنند.

غلامرضا مشعل چی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به فراهم شدن روش جدید برای سهولت در کمک‌رسانی به نیازمندان واقعی جامعه، گفت: شهروندان یزدی در سراسر استان می‌توانند ازاین‌پس کمک‌ها و صدقه خود را به‌آسانی از طریق کد (QR) پرداخت کنند.

وی بابیان مزایای این طرح تصریح کرد: تسریع در کمک‌رسانی به نیازمندان، عدم نیاز به مراجعه حضوری، پیشگیری از احتمال سرقت، جلوگیری از استهلاک پول ملی، رفع مشکل عدم وجود وجه نقد و همچنین پیشگیری از ابتلا به کرونا ازجمله مزایای استفاده از این روش برای پرداخت است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به ابزار موردنیاز برای پرداخت صدقه از طریق کد (QR) بیان کرد: ابزار موردنیاز برای پرداخت صدقه در این روش داشتن گوشی هوشمند، داشتن کد (QR) صندوق و همچنین ابزار اسکن کد یا برنامه جانبی درگوشی همراه است.

وی ادامه داد: برای اسکن کد (QR) می‌توان از ابزار اسکن کد در دستگاه‌های دارای این قابلیت و همچنین نصب برنامه جانبی QR & BARCODE SCANNER از طریق اپلیکیشن بازار اقدام کرد.

مشعل چی افزود: برای پرداخت صدقه با استفاده از برنامه QR & BARCODE SCANNER ابتدا گوشی را مقابل کد (QR) قرار داده و بارکد موردنظر را اسکن کرده، پس از مشاهده اینک بارکد گزینه OPEN را انتخاب می‌کنیم، در لینک بازشده شناسه اشتراک و نام مشترک رؤیت می‌شود، اطلاعات موردنظر را تکمیل و شماره موبایل را برای دریافت پیامک وارد می‌کنیم، در این مرحله اطلاعات کارت‌بانکی را وارد کرده و گزینه پرداخت را انتخاب می‌کنیم، پس از پرداخت موفق، اطلاعات تراکنش از قبیل نام پرداخت‌کننده، شرح موردنظر و سایر اطلاعات رؤیت می‌شود و پیامک پرداخت ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: برای پرداخت مجدد صدقه بدن دسترسی به کد (QR) چاپی می‌توان از گزینه‌های HISTORY و همچنین گزینه FAVORITE در منوی برنامه QR & BARCODE SCANNER استفاده کرد.

عکس گرفتن از کد (QR) و همچنین استفاده از گزینه نشانک‌ها برای نگهداری لینک در برنامه مرورگر تلفن همراه از دیگر روش‌ها در پرداخت مجدد صدقه است.

سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز برای راهنمایی و پاسخگویی به نیکوکاران در نظر گرفته‌شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا