رئیس مجمع نمایندگان یزد با انتقاد از تعلل برخی مدیران استان گفت: برخی مدیران مصوباتی که خودشان قول دادند را هم انجام نمی‌دهند.

به گزارش یزدفردامحمدصالح جوکار در نشست بررسی مشکلات روستا‌های بخش مرکزی یزد که در روستای خویدک و با حضور فرماندار، شهردار، مدیران کل ادارات و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های این بخش برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی و مشکلات کرونا گفت: امیدواریم که هرچه سریع‌تر با واکسیناسیون عمومی بتوانیم شاهد برپایی مجدد کلاس‌های درس به صورت حضوری باشیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسه پیشین این بخش در فروردین امسال اظهار داشت: بخشی از این مصوبات اجرا شده، اما متاسفانه بخشی از مصوباتی که مدیران قول انجام آن را داده بودند معطل مانده است.

جوکار افزود: دستگاه‌هایی که مصوبات جلسه قبل را انجام ندادند، باید اولویت خود را برای اجرای این مصوبات قرار دهند. هیچ دلیلی ندارد مصوبه‌ای که مدیر ارشد یک دستگاه در جلسه‌ای قول آن را داده انجام نشود.

رئیس مجمع نمایندگان یزد بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات و قول‌های داده شده توسط مسئولان تاکید کرد و ادامه داد: نمی‌خواهیم در جلسات صرفا به مردم قول بدهیم و شش ماه بعد بگوییم مشکلات وجود داشت و نتوانستیم کار کنیم، بلکه همه کار‌ها باید عملیاتی شود.

وی اولویت کنونی را مسکن عنوان کرد و گفت: اگر مسکن در کشور ما برطرف شود مشکلات اقتصادی مردم تا حد زیادی کمتر می‌شود و در مسائلی از جمله ازدواج جوانان هم تسهیل می‌شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر تصریح کرد: زمین‌های ورزشی حتما در اختیار روستا‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد تا با ساخت اماکن ورزشی زمینه استفاده مردم روستا‌ها به ویژه جوانان از این امکانات فراهم شود. متاسفانه سرانه ورزشی یزد از همه شهرستان‌های استان کمتر است و با این وجود همچنان از یزد به عنوان یک شهر برخوردار یاد می‌شود.

جوکار افزود: در مورد فضا‌های آموزشی هم با مشکل بسیار جدی روبرو هستیم و همین الان در شهرستان یزد ۵۳ مدرسه تخریبی داریم، ولی در جدول سرانه فضا‌های آموزشی کشور سقف فضا‌های آموزشی یزد پر اعلام شده است.

وی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبار در حوزه سرانه آموزشی گفت: ۳۹ میلیارد تومان برای ایجاد سرانه‌های آموزشی به شهرستانی داده شده که خودشان اعلام می‌کنند فضا‌های آموزشی بالغ بر نیاز دارد، اما در برخی دیگر از نقاط با وجود مشکلات فراوان، اعتباری در نظر گرفته نمی‌شود.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا