وزیر بهداشت با اشاره به ایثارگری‌های جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس گفت: حق جامعه پزشکی در ترسیم ایثارگری‌های آنها در دوران دفاع مقدس ادا نشده است.

به گزارش یزدفردا: بهرام عین اللهی، پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا در یزد به صورت ویدئو کنفرانس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: امروز گرچه جسم ما در مسیر کربلا نیست اما دل‌های در این مسیر است و امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا در سال‌های آینده در چنین روزهایی در مسیر نجف و کربلا باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های امت اسلامی و جامعه پزشکی است که در دفاع مقدس حماسه بزرگی آفریدند.

عین اللهی ادامه داد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کردند اما حماسه آفرینی این قشر هنوز به تصویر کشیده نشده و حق آنها ادا نشده است بنابراین لازم است با برگزاری کنگره‌های مختلف همچنین به همت رسانه‌ها، خاطرات و ایثارگری‌های این قشر نیز به تصویر کشیده شود.

وی، برگزاری کنگره‌ها را مهم خواند و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از حضور در میدان نبرد نیست و امیدوارم این جلسات و کنگره‌ها موجب شود که ایثارگری‌های شهدا به تصویر کشیده شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: چشم امید ما به جوانان و اساتیدی است که بتوانند سلامت جامعه را بسازند و کشور ما را بیش از پیش به پیشرفت برسانند.

وی از مقام شامخ شهدای سلامت تقدیر کرد و با بیان اینکه یزد استان شهیدپروری است که در همه دوره‌ها نامش با شهید، شهادت و ایثار عجین بوده است، افزود: برای همه خدمتگزاران سلامت در استان یزد آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که همه ما بتوانیم رهرو راه شهیدان باشیم.

عین اللهی تاکید کرد: شهادت یک حادثه اتفاقی نیست، شهید کسی است که شهید زندگی می‌کند و امیدوارم که ما هم شهید باشیم و هم رهرو راه شهیدان باشیم و اجازه ندهیم در این برهه از زمان، نا امیدی در کشور ما سایه بیاندازد، بی شک ما که ملت امام حسینیم بیش از هر ملت دیگری عشق به امام حسین (ع) و توکل و امید به آینده را درک می‌کنیم.

در این مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت استان یزد با حضور استاندار یزد، جمعی از مسئولان و فرماندهان سپاه الغدیر استان یزد، نمایندگان مجلس و مشاور وزیر بهداشت تجلیل شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا